• Tette23

Hur många tänder har era ettåringar?

Min son som snart blir tretton månader har nu fått totalt 14 tänder. Tycker att det känns som att han fått dem väldigt tidigt så jag vill helt enkelt ha några att jämföra med.

• Svar på tråden Hur många tänder har era ettåringar?
  • lillajag82

min son är 1 år 2veckor gammal
    han har totalt 13 tänder uppe 14 e på g
    han var 4månader när första tanden kom upp

Emelié010224 & Albin060520
  • SeTa

Min son är 12 månader och har 4 tänder!
    Alla mina barn har varit sena med tänderna, och jag är jättenöjd över det!

• JozephineEriksson

Min dotter är 13 månader och hon har hela FYRA tänder

• MoonFlight

8 mån första dvs 2 nere fram. Vid 11 mån kom 4 uppe inom 1 vecka och han är idag 14 mån och har så 6 st tänder (vad jag sett).

• Mizzdarling

min dotter är 13 månader och har 4st tänder

• mariiah

min dotter är 13 månader och har 8 tänder
    den första fick hon tidigt ca. 5 mån, men sen
    har det gått segt

• Tette23

Mina barn har alla tre varit tidiga men tyckte att minstingen kunde ha tagit det lite lugnare så vi kunde få sova någon enstaka natt, har dessutom glömt hur "normalt" bajs ser ut

• Måledal

Min 1 åring har inga...eller jo...två små halva tänder.... hur sent som helst

• Tette23

Nackdelen med att få tänder så tidigt tycker jag har varit att båda mina äldsta lyckades slå i sina framtänder varenda gång de trillade. Särskilt när de kunnat gå ett tag och blivit lite kaxiga. Minstingen har bitit sig i underläppen en gång och jag håller tummarna för att han skall klara sig utan att bita sig alltför hårt i tungan nu när han far fram som en vilde.

• lia76

Min dotter är 8 månader och har 8 tänder

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • FrökenNorkok

Min dotter är 12 månader och har nu fem tänder. De två första kom när hon var 7 månader och nu kom det 3 uppe samtidigt.

Svar på tråden Hur många tänder har era ettåringar?