• majlinsa

Vävd sjal

Idag har jag en trickå sjal, moby wrap. Jag har tänkt köpa en vävd sjal då den blir bättre när barnet blir tyngre.
    Idag är sonen 5,5kg ca.. och i september ska vi åka till tyskland. ( då är min tanke att ha den vävda sjalen med)

Jag är ute efter en vävd sjal som kan fungera under sommaren eftersom det är lättare att klä på barnet mera kläder till hösten :p
    Vilken ska jag ha?

• Svar på tråden Vävd sjal
  • majlinsa

miababia: är du nöjd med färgen? är det samma knytning till den som till en trickå? har knytit nått x fram och bak..

• miababia

har du varit inne och kollat på www.sjalbarn.se/ där finns ju olika sätt att knyta beroende på vad man har för sjal.
    jag köpte jeans färgen, var först lite skeptisk när jag såg den men nu tycker jag om den.

• Doni

Jag tycker att Amazonas Carry Sling är en bra sommar sjal. Den använde jag i fjor. Amazonas Antigua var min mest använda sjal. Den är ännu lite tunnare, men avlastar inte tyngre barn lika bra. Jag älskade min och använde den hela dotterns första sommar, hela hösten och vintern inom hus och sedan nästföljande sommar.

(Jag kan ses som jävig)

• Mamma till 3 grabbar

Bra bärsjalar i sommar är som sagt Amazonas Carrys Sling och Calin Bleu gauzesjal, Rebozo m.fl. Kolla som sagt gärna in på www.sjalbarn.se där det just nu pratas mycket sommarbärsjalar :)

Svar på tråden Vävd sjal