• Mamma igen 07

Vecka 15

Nån mer i vecka 15? Hur ser era magar ut? Tycker bara min är fet och den är absolut inte hård, men jag hade en liten fläskmage före jag vart gravid. Det är mitt andra barn.

• Svar på tråden Vecka 15
  • DIVGRL

Snart 15 fullgångna veckor här.. Magen känns som om jag ätit alldeles för mkt pizza =P Men det är en liten kula på morgonen men inte överdrivet =) Känner du några fjärilar?

• Rowanda

Är i vecka 14, 15 på söndag. Magen ser fläskigare ut än vanligt. På eftermiddagen och kvällen sväller den upp rejält.

• CanelaCaliente

Jag är i v.15 på tisdag, men min mage e rätt svullen och vääldigt svullen på kvällarna speciellt.

Tänk att man kan lyckas
  • Blinka lilla stjärna

Min är ganska hård och putar lite, tycker det har blivit mer de senaste dagarna. Men känner mig mest småfet och inte så gravid.

• Camilla85

Japp! Vecka 15 här, har bilder i galleriet. Min mage börjar bli hård nu från morgon till kväll. Än så länge är den störst på kvällen!

• SusiSue

Jag är i vecka 15 och min mage (som brukar vara platt) är härligt tjock och mjuk, särskilt på eftermiddag/kväll. Kan inte ha mina vanliga byxor längre så det är mammajeans som gäller nu.

Kände för första gången igårkväll ett sprattel men kan ju inte garantera att det var mini.

• annne

Jag är i v15. Jag håller med de flesta här - magen är superstor på dagen och kvällen (speciellt efter mat) men det är bara "fläsk". ;) Eller luft/gaser kanske? :) Fast det sägs ju att när livmodern växer så trycks ju alla tarmar och sånt upp, så det är väl också därför som magen är stor. Jag känner dock att jag inte riktigt vill visa den eftersom det inte är bebismage, så jag döljer den med stora tröjor än..

Men på morgonen! Då är det mysigt, för då är den hård och liten och det känns mer äkta. :)

Det märks att livmodern verkligen växer nu. Jag tycker att det spänner och har sig. Känner ni det? Däremot behöver jag inte ha mammabyxor än, men kanske snart..?

• Peonia

Leia81: Var du väldigt smal innan du blev gravid eller mer "normalsmal" om du förstår hur jag menar? Jag är också i v 17 och tycker mest jag känner mig något fläskigare än vanligt. Men igår på en jobbfest vi hade så var det en som såg och frågade... Det var ju bara att bekänna fast jag hade tänkt vänta med att berätta. Så kanske syns det mer än vad jag själv tror.

• Leia81

Peonia:
    Jo jag e rätt smal o e de än, har inte ens gått upp nåt. min mage e som störst på kvällen men annars har jag en rund fin liten kula som syns väl. grattis o lycka till.

• Mamma igen 07

Tack för alla svar, nu känner jag mig inte så ensam med magen! Men det stämmer att magen är mer hård på morgonen och "fläskigare" på kvällen!

• FrökenBokmal

Min mage är ganska hård från morgon till kväll men större på kvällen! Det syns nu om jag har tight tröja! Men jag känner mig nog mer fläskig än gravid... Vecka 15 börjar imorgon!

• kreativa jag

Är i v 15 och alla på jobb kommenterar min gravida mage hela tiden. Har en go kula som inte går att dölja längre.

• SusiSue

Är det mer än jag som tycker att magens storlek varierar mycket fran dag till dag? Imorse tyckte jag plötsligt att den var minimal. Kanske är jag van vid den nu?? Jag har läst att svullnaden i magen kan lägga sig och att magen kan vara mindre ett tag innan fostret börjat ta plats på allvar. Är den nån annan som märkt att magen krympt?

//lite orolig

• FrökenBokmal

SusieSue jag har också en mage som varierar i storlek tycker jag!

Svar på tråden Vecka 15