• Jenny28

Bokstavs-schabloner

Jag skulle vilja ha namnet IDA skrivet ovanför min dotters säng. Men behöver skriva ut schabloner så bokstäverna blir snygga. Gick ju inte att göra i Word för där var bokstäverna max font 72..

nån som har tips hur jag kan göra snygga bokstäver o printa ut på datorn..vill att de ska vara ung stora som ett A4 per bokstav..

Tacksam för svar

Motsatsen ÄR bevisad!
  • Svar på tråden Bokstavs-schabloner
  • Angels

Men det går faktiskt att skriva större i WORD. Markera rutan där teckenstorleken står och skriv själv in önskad storlek, så blir det större.

Om du inte gärna vill köpa schabloner förstås.

• Jenny28

jag försökte göra så..jag skrev ut i wordart..men när jag skulle måla på väggen blev det fult för det kom färg utanför scgablonerna, inne i om ni förstår..så jag ficm snabbt tvätta bort...får hitta en annan lösning

Motsatsen ÄR bevisad!
  • Sinikkaa

Ett tips.. köp träbokstäver på tex panduro iställe.. så går de att flytta om du vill möblera om

BF 13/7-07
  • Mamsis

Känner du någon som har en overhead? Då måste man iofs måla på frihand..

• Mamsis

*suck* KOmmer på saker i samma stund som jag klickar iväg, köp självhäftande plast och klipp ut annars, men då beror det på underlaget om de går att ta bort utan att det skadas.

• Angels

Maskeringstejp kanske? Sätta maskeringstejp "runt" som bokstäverna och måla innanför. Borde väl gå?? Fast det kan bli jobbigt med D:et. :-/

• Diddi

Jag såg på något homestyling program hur man kan göra så att inte färgen kommer in under pappret:

Sätt bokstaven på väggen och måla först med den färg som väggen är i på kanterna av bakstaven. Den färgen som då suger sig in under kanten blir ju samma som det ska vara (som väggen är i) och sen målar man med den riktiga färgen över bokstaven. Då drar ingen mer färg sig under kanten tydligen.

Lite svårt att förklara men dom gjorde det på Tv och det blev jättebra!

Lycka till!

• jassikan

Borde det inte funka om man duttar med en målarsvamp. Har aldrig provat, men känns som det borde gå.

Svar på tråden Bokstavs-schabloner