• DubaiC

Mensvärk på nätter o tidig morgon?

Hej tjejer,

De senaste 2 nätterna har jag haft mensvärk, men det går över sen på morgonen/förmiddagen.
    Vad är detta tecken på?
    Jag har sammandragningar, men dde gör inte alls ont. Slemproppen har gått (eller iaf delar av den förra veckan). Jag är bara i vecka 34.
    Är det livmodern som töjer sig eller är det förvärkar och ev tidig bebis.

Har varit hos lä'kare 2 ggr inom loppet av 10 dagar för livmodertappen har utplånats lite med.
    Känner att jag inte har kontroll när jag inte vet eller förstår varför jag känner som jag gör.

Någon som kan ge en fingervisning tack.

• Svar på tråden Mensvärk på nätter o tidig morgon?
  • barn03

Det är säkert så att din livmoder förbereder sig inför förlossningen. Värkar brukar börja att kännas som mensvärk för att sedan öka i styrka. Jag tycker att du skall ringa förlossningen och prata med dem de ger direkta råd och eftersom du bara är i v34 så är det nog läge att åka in på kontroll!

Lycka till, hoppas bebis stannar några veckor till i magen!

• DubaiC

Hoppas verkligen att bebisen stannar lite till, varken vi eller den är klara... bara så otäckt att känna mensvärk, man blir ju helt stressad och kan inte sova för man är rädd att ngt ska hända.
    Var hos läkare i onsdags och då hade inte livmodertappen utplånats mer, så in på kontroll kanske inte jag behöver, men jag ska nog ringa om det blir värre...
    hmmmmm?

• Pernilla3

Har också mensvärk som sitter som en krans runt om känns det som. har varit på kontroll i tisdags och då var inte livmoderetappen påverkad iaf. Går strax in i v28. Men hade mycket mensvärk inatt så jag kunde inte somna förrän vid två. och nu när jag varit uppe ett tag så har den återkommit..dock inte lika starkt.

• Tvåbarnsmamman0507

hejsan har också undrat detta vad det är, jag har haft så till ofrån som du i 1 vecka nu o känner smått molande hela tiden men mensvärken kommer mest på kvällen för min del o när jag ska sova. sen känner jag att bebisen rör sig mkt kraftigt o då ilar det som attans också o när ja ställer mig upp känner jag lite tryck mot bäckenet.

Svar på tråden Mensvärk på nätter o tidig morgon?