• LillaFruHasselblad

Parkeringsplatser i Malmö

Vi ska flytta till Malmö (närheten av Malmö) och vill skaffa bil. I Stockholm där vi bor nu går det bra, för det finns så mycket gratis parkeringsplatser, men hur är det i Malmö? Finns det många gratis platser eller kostar de flesta? Undrar ju då speciellt i närhten av Möllan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-02 08:43:21:
    Närheten av MÖLLAN ska det stå, inte Malmö!

• Svar på tråden Parkeringsplatser i Malmö
  • karmasus

Det finns inte många gratis parkeringsplatser i centrala Malmö. Man betalar från 8-18 alt. 8-20. Runt möllan är det bara betalplatser (det är full rulle där dygnet runt)

• Dinturiel

Det enda stället jag vet om sådär på rak arm där det är gratisparkering är vid Mobilia (www.mobilia.se). Men det ligger ju inte direkt inne i stan.

• sommartorpet

Var i Stockholm finns det massor av gratis parkeringsplatser? Som delvis pendlande mellan Malmö och Sthlm så kan jag ju lugnt säga att inte är det i Malmö jag belymrar mig över parkeringskostnaderna. Men det kan ju vara så att jag som inte bor i sthlm inte hittar de bra parkeringsställena

• ommseif

Det finns ju gratis parkering, men oftast bara 15 min - 1 timme... med parkeringskiva (och oftast längsmed vägen)
    Men kanske inte just runt Möllan...

• LillaFruHasselblad

Nästan hela söder vad jag vet och hammarby sjöstad är gratis att parkera längs med gatorna (dock inte under kontorstid). Men okej, inte Malmö alltså... Får kanske kolla upp sån där boendeparkering.

• isisisis

Jag bor i Helsingborg(fd sthlm)min kille bor i malmö.

Jag måste säga att jag aldrig sett sämre parkeringsstad än Malmö!

Det är svindyrt dygnet runt i hela malmö innerstad.
    Man kan inte ens parkera i närheten så man kan ta en längre promenad om man så vill.

Min kille har studerat inne i Malmö på 2 ställen,det har inte varit lätt.Han bor i Arlöv.

• karmasus

Visst kan man hitta gratis parkering i Malmö, men då är det inte i centrala Malmö. Utmed Pildammsparken är det gratis och i Limhamn är mycket gratis, men det är ju en bra bit från Möllan. Möllan räknas till centrala Malmö.

I Stockholm är det likadant - allt kostar i centrum. Utanför centrum kostar det inte så mycket.

Försök att få boendeparkering alt garage så fixar det sig =)
    Ha inga värdesaker i bilen runt Möllan - då försvinner de ....

• Chutzpah

Man kan också söka något som heter 'boendeparkering' som blir bra mycket billigare än 'vanlig' betalparkering.

• Chutzpah

Vi bor i det 'riktiga' centrala Malmö (inom kanalerna), har p-garage under vårt hus och det kostar 700 i månaden. Skönt med uppvärmt garage!

Svar på tråden Parkeringsplatser i Malmö