• Anonym

Någon som kommit åt livmodertappen vid sex så att det börjat blöda?

Jag är sannolikt INTE gravid men har ägglossning och igår när jag och min partner hade ganska vild sex blödde jag efteråt.
    Jag har hört att livmodertappen är väldigt känslig under ÄL och att det kan börja blöda lite om man stöter till den.
    Någon som varit med om det?

• Svar på tråden Någon som kommit åt livmodertappen vid sex så att det börjat blöda?
  • Anonym

Man ska normalt INTE blöda vid sex.....

Om jag vore du skulle jag ringa gyn för råd på måndag..

Jag började blöda vid sex och det visade sig att jag hade cellförändringar som jag fick konisera bort.....allt gick bra!

• Anonym

Nej aldrig, men kan det inte vart från slemhinnorna då? Jag blödde ofta förr från slemhinnorna med mitt X men det var för att han hade stor snopp. Han kanske råkade riva till dig eller ngt?

Annars bör du kolla upp det!

• Anonym

Ok, tack för svar!
    Jag pratade med sjukvårdsupplysningen nyss och sköterskan trodde att det kunde vara som jag skrev, hon sa att man blöder väldigt lätt från livmodertappen när den är svullen under ÄL, men jag tänkte gå till gyn på rutinkoll ändå.
    Jag har inte ont alls och det har slutat blöda nu, jag tror bara att det kanske var extra känsligt just då.

• Anonym

jag börjar blöda jätte lätt vid sex.
    har varit o kollat upp detta då jag själv tyckte det var jobbigt.
    jag blödde inte mycket men en stund efter samlag.
    vissade sig att jag har känsliga slämsäckar som gör det.

• Essi73
    Anonym skrev 2007-06-02 10:50:01 följande:
    jag börjar blöda jätte lätt vid sex.har varit o kollat upp detta då jag själv tyckte det var jobbigt.jag blödde inte mycket men en stund efter samlag.vissade sig att jag har känsliga slämsäckar som gör det.
    Samma här, samt att iom min ringa ålder av 33 så ser det hela lite lite annorlundare ut vid livmodertappsöppningen eller vad jag skall kalla det för. Slemhinnorna har dragit sig upp lite och blöder då lättare vid sex då vi kommer åt den.

Mitt tips är ändå att du kollar upp det hos gyn
  • Anonym
    Essi73 skrev 2007-06-02 10:53:33 följande:
    Samma här, samt att iom min ringa ålder av 33 så ser det hela lite lite annorlundare ut vid livmodertappsöppningen eller vad jag skall kalla det för. Slemhinnorna har dragit sig upp lite och blöder då lättare vid sex då vi kommer åt den.Mitt tips är ändå att du kollar upp det hos gyn
    jag har vart hos gyn. de har gjort cellprov o så men inget var fel. var bara att jag har känsliga slemhinnor.
    är bara 22 år så gyn sa att det inte var så vanligt i min ålder.
    men istället för att banka på o ha hårt sex så tar vi det lungt så då slipper jag att blöda :)
  • Essi73
    Anonym skrev 2007-06-02 13:30:03 följande:
    jag har vart hos gyn. de har gjort cellprov o så men inget var fel. var bara att jag har känsliga slemhinnor.är bara 22 år så gyn sa att det inte var så vanligt i min ålder.men istället för att banka på o ha hårt sex så tar vi det lungt så då slipper jag att blöda :)
    *S* ja vi får också ta det lilla lugna med "bankandet"
  • Essi73

Kan förresten upplysa/trösta dig med att då jag vart gravid blödde jag som en stucken gris just den äl:en

• Anonym

Tack för fler svar!
    Essi73, är det mig eller anonym du tröstar med den informationen ? Jag blödde också i början av min förra graviditet men jag vill absolut inte vara gravid just nu.
    Om jag skulle vara gravid så blev jag det i januari efter en trasig kondom och dagen efter-piller så det är ju inte troligt tänker jag.
    Jag gjorde faktiskt ett gravtest igår och det var negativt men blödningen fortsatte tills idag, brunt med klumpar, ursäkta detaljerna men jag är lite orolig nu och ska boka tid nästa vecka.

Svar på tråden Någon som kommit åt livmodertappen vid sex så att det börjat blöda?