• Mosaik

nån mer med olika fötter?

hej där..
    sisst vi var hos ortopedspeciallisten upptäcktes det att william har 1 cm längre högerben och ½ cm större högerfot..
    de med benet oroade de sig inte för men de tyckte att vi kunde behöva olika storlekar på skorna till william..

fick i veckan hem ett intyg som vi kunde visa i affären o då få köpa skor i 2 olika storlekar o sen stod de typ nått om att man skulle spara kvittot på det överblivna udda paret o skicka in det till otropeden så de kunde betala det ena paret.
    det jag inte fattade var om vi eller affären skulle ta hand om den saken? ska vi lägga ut pengar för det andra udda paret också eller ska affären lägga ut de så länge o skicka in skor o kvitto å sen få pengar tillbaka?

nån som har erfarenhet av nått sånt här intyg? det stod lite luddigt på lappen så det kopplar inte hos mig

kram o tack

• Svar på tråden nån mer med olika fötter?
  • anne h

Aha, kan man få nåt sånt intyg? Måste kolla, ifall det skulle behövas längre fram.
    Sonen har olika stl på fötterna, men hittills har vi ju fått (läs: köpt) skor via ortopedtekniska.

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • sara sara

Jag har olika stora fötter... märkte dock inte de fören för några årsedan. jag har nästan bara använnt mitt intyg när jag köper arb.skor.
    Affären behåller de par, en stl av varje som du inte behöver o fakturerar summan till sjukhuset. Nytt intyg ringer man bara o beställer när man vill ha nya skor.3 per år tror jag att de är.
    S

• snart 2 barn

Hej

Min dotter på 6,5 år har olika fötter
    hon har bara 4 tår på sin lillfot
    vi köper olika skor efter att ha fått en rekvistion från ortopedteknik på olika skor ( måste skilja minst två stolekar)
    vi betalar för ett udda par i butiken och de andra skickar affären faktura på enligt rekvisitionen

Svar på tråden nån mer med olika fötter?