• lurksmulan

Kombinerad tvättmaskin/tumlare - bra eller dåligt?

Vi funderade lite på att köpa en tvättmaskin med torktumlare, men vet inte så mycket om de. Jag har för mig att jag nästan bara hört dåliga saker, men är de dåliga eller finns det någon som är nöjd?

Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
  • Svar på tråden Kombinerad tvättmaskin/tumlare - bra eller dåligt?
  • Pirum

Vi har en i huset vi hyr och den funkar bra. Det är bra om man har ont om plats men kanske inte om man tvättar mycket och tumlar allt. Man kan ju inte tvätta och tumla samtidigt...

• Majsan70

Det är både för o nackdelar precis som med allt annat.
    Det blir en enda kompakt enhet, vilket är himla bra. Däremot kanmaninte tumla o tvätta samtidigt om man nu vill det. Jag däremot vill inte byta bort min allt i ett maskin eftersom utrymmet spelar större roll för mig.

• kidA

mamma o pappa hade en sån o de gillade den inte. dessutom var väl torkkapaciteten mindre än själva tvättkapaciteten eller ngt. så man kunde inte torka allt om man kört en hel maskin. o så tog det djävulskt lång tid att torka. mina fldr bytte iaf till en vanlig tvättmaskin, o så hänger de ut tvätten att torka nu istället.

busbebis i magen i v 29 o busungar hemma födda -06 o -00
  • lurksmulan

Vi har precis kastat ut vårat uråldriga torkskåp som var uselt. Vi kunde ha det på i 6 timmar och ändå var inte tvätten torr!
    Nu på sommaren går det ju bra, då hänger vi ut tvätten för det mesta ändå, det är mest på vintern som vi behöver tumlarfunktionen.

Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
  • Jessica24

Vi har en kombinerad tvättmaskin/torktumlare och jag är inte nöjd med det.
    Vi har använt tumlaren ca 2 gånger.
    Anledning till det är att man måste ta ut en del av tvätten innan man börjar tumla för att tumlaren inte klarar avall  tvätts kg.

Så det är absolut inget jag rekomenderar!

♥ Victor 14/3-2006 ♥ +
  • Ell

Vi har också en kombinerad, exakt samma för- och nackdelar som de andra tagit upp och det mest irriterande är verkligen att man inte kan torktumla speciellt mycket för då tar det hur många timmar som helst innan det torkar plus att kläderna blir skrynkliga.

¨¨¨¨Wille-bullen¨¨¨¨
  • Äventyr

Vi har en kombinerad (Electrolux, 2006). För oss som bor smått är den guld värd! Det funkar om man tar ut lite skrymmande saker, typ lakan och de kläder som man ändå inte vill torktumla och hänger upp dem, sedan får man torka resten. Vi är två vuxna och en ettåring, om man tvättar massor kanske det blir jobbigt att den är igång jämt. Men jag ger tummen upp!

• septbebis

Hade en sån en gång i tiden och var inte alls nöjd. Det tog evig tid att få det torrt och sen kunde man ju inte tvätta samtidigt.

• Maria40

Vi hade en sådan för många år sedan. Som många skrivit fanns nackdelen att torrk-kapaciteten var ca 50% av tvätt-kapaciteten. En stor fördel var att man kunde programera så den fortsatte med torkprogrammet direkt efter tvätt, så då kunde vi "ladda den" på morgonen och åka iväg (till jobbet eller annat) och när vi kom hem så var tvätten klar och torr.

• Venusmannen

Vi har haft en (två). Extremt dyra att reparera efter garantitiden gått ut. Mycket elektronik som kan krångla.

Svar på tråden Kombinerad tvättmaskin/tumlare - bra eller dåligt?