• Mirakel händer

kylfodral från romalore!

Eftersom jag ska börja spraya Suprecur under semestern och vi ska vara bort i ca 3 veckor med husvagnen.

Så undrar jag om någon vet om dessa kylfodral är bra?

Är det värt pengarna?
    Eller finns det andra alternativ till kylförvaring?

Vi har självklart kylskåp i husvagnen men vi kommer göra dagsutflykter så jag behöver något att förvara Suprecuren i då.

http://www.romalore.com/

♥♥♥ Längtar ♥♥♥
  • Svar på tråden kylfodral från romalore!
  • Mirakel händer

ngn?

"puffar"

♥♥♥ Längtar ♥♥♥
  • majsalotta

Jag tror inte att sprecuren måste förvaras i kylskåp, möjligen långtidsförvaring, men inte under dom få veckor du använder den. Jag hade mina sprayflaskor på nattygsbordet och i handväskan, och blev fint nedreglerad. Sprutorna är lite känsligare, men jag tror att även dom tål att vara i rumstemperatur kortare perioden.

• Mirakel händer
    majsalotta skrev 2007-06-02 15:49:35 följande:
    Jag tror inte att sprecuren måste förvaras i kylskåp, möjligen långtidsförvaring, men inte under dom få veckor du använder den. Jag hade mina sprayflaskor på nattygsbordet och i handväskan, och blev fint nedreglerad. Sprutorna är lite känsligare, men jag tror att även dom tål att vara i rumstemperatur kortare perioden.
    Det får ju inte föravaras varme är 25 grader, det är därför jag undrar. Och i husvagnen kan det bli väldigt varmt när solen ligger på.

Och i våras när vi gjorde vårat första försök så var jag tvungen att ha sprayen i kylskåpet för vi hade 26 grader inne en del dagar.
    ♥♥♥ Längtar ♥♥♥
  • majsalotta

Ok, då hänger jag med! Tyvär har jag inga tips på bra portabel förvaring. Lycka till!

• Mirakel händer
    majsalotta skrev 2007-06-02 16:25:12 följande:
    Ok, då hänger jag med! Tyvär har jag inga tips på bra portabel förvaring. Lycka till!
    Ok, det löser sig säkert. Kram
    ♥♥♥ Längtar ♥♥♥
  • Cissi70

Hej,
    jag använde kylfodral från romalore i somras, funkade hur bra som helst.
    Temperaturen höll sig på rätt nivå i flera dagar, enkel att ha med sig i handväskan.
    Vet inte om det finns bättre /billigare, men som sagt denna funkar

Lycka till med sprayandet!

• Mirakel händer
    Cissi70 skrev 2007-06-02 16:37:24 följande:
    Hej,jag använde kylfodral från romalore i somras, funkade hur bra som helst.Temperaturen höll sig på rätt nivå i flera dagar, enkel att ha med sig i handväskan.Vet inte om det finns bättre /billigare, men som sagt denna funkar Lycka till med sprayandet!
    Tack... Vilken storlek sak man välja? Vad hade du?
    ♥♥♥ Längtar ♥♥♥
  • Cissi70

Tror att det var mellanstorleken, 2 sprayflaskor får plats iaf.

• Mirakel händer
    Cissi70 skrev 2007-06-02 16:45:37 följande:
    Tror att det var mellanstorleken, 2 sprayflaskor får plats iaf.
    Ok, tack så jätte mycket. Då ska jag ta och beställa.
    ♥♥♥ Längtar ♥♥♥
  • chili choklad

Det finns många kyl väskor på Reumashop

Vad jag vet så har MedActiv utvecklat iCool-sortimentet av väskor som håller medicin mellan 2 och 8 ° C under 12, 24 eller 36 timmar för personer som använder Anti-TNF-läkemedel för polyartrit (Enbrel, Humira, Forsteo och Simponi) eller annan ömtålig medicinering. 

Den tillverkad så att hålls kyld i 2-8 C  dubbelt så länge som en traditionell Väska/förpackning.

Länk:

www.reumashop.se/sv/for-diabetiker/kylvaskor-for-transport/

Svar på tråden kylfodral från romalore!