• tahira

Lösa bokstäver i trä eller plast?

Vår son på 16 mån har börjat lära sig känna igen bokstäver och säga hur de låter (även om han förstås inte förstår vad det är eller vad man ska använda dem till). Därför skulle vi vilja ha lösa bokstäver som han kan leka med och utforska.

Helst ska de vara utan något mönster eller liknande på och gärna rejäla och barnvänliga, såklart.

Någon som har tips på var det kan finnas?

(Vill bara klargöra att det är vår son som tycker det är roligt, vi försöker inte på något sätt tvinga fram det ur honom, utan vi vill uppmuntra hans intresse)

If you can't be good, be careful
  • Svar på tråden Lösa bokstäver i trä eller plast?
  • tahira
    xoduse skrev 2007-06-02 13:39:11 följande:
    Åhlens har!! Kramar!
    Tack för svar! Har de andra än det färgglade men djuren på?
  • Tintomara

Kanske han skulle tycka att det var roligt med sådana där magnetbokstäver som man kan ha på kylen? Vi har sådana som våra barn ofta pysslar med när jag lagar mat t ex. De finns i många leksaksbutiker och även på ÖB.

Livet är bara den ena jävla saken efter den andra - Elbert Hubbard
  • Tingerling

www.krokofant.se finns det en bokstavstavla med bokstäver i tyg visserligen, men den kan nog vara användbar lite längre fram

Annars finns det bokstäver i trä på t.ex Panduro, men de måste man nog slipa till lite själv först och ev. färglägga.

• tahira
    Tintomara skrev 2007-06-02 13:47:45 följande:
    Kanske han skulle tycka att det var roligt med sådana där magnetbokstäver som man kan ha på kylen? Vi har sådana som våra barn ofta pysslar med när jag lagar mat t ex. De finns i många leksaksbutiker och även på ÖB.
    Tack för tips! Såna hade ju jag när jag var liten och tyckte det var superkul! Han älskar ju magneter . Det enda jag undrar är om inte de är lite små. Om han skulle få för sig att smaka liksom..?
    Tingerling skrev 2007-06-02 13:47:52 följande:
    www.krokofant.se finns det en bokstavstavla med bokstäver i tyg visserligen, men den kan nog vara användbar lite längre fram Annars finns det bokstäver i trä på t.ex Panduro, men de måste man nog slipa till lite själv först och ev. färglägga.
    Ja, Panduro tänkte jag inte ens på, det har ju precis öppnat ett här i stan! Men slipa låter ju inte jättekul. Ska in och kolla iaf! Tack
  • Tintomara

Tahira: Vissa kanske är det. Jag har gjort så att jag bara har köpt versaler och de är stora. Däremot minus och plustecken kan man ju sätta så högt upp på kylen att han inte når dem förrän han inte äter upp dem!

Livet är bara den ena jävla saken efter den andra - Elbert Hubbard
  • Sterna

Babyland har hela alfabetet i olikfärgade bokstäver utan figurer på bakom disk.

• tahira
    Sterna skrev 2007-06-02 14:06:01 följande:
    Babyland har hela alfabetet i olikfärgade bokstäver utan figurer på bakom disk.
     Oh, det låter ju superbra. Är Babyland en kedja?
  • BackinBlack

Vill du enbart ha bokstäverna? Annars finns det förpackningar med bokstäver på klossar från MegaBloks för drygt en hundring på exempelvis Toys R'Us och BR.

Mamma, pysseltok, skräckfilmsfreak, diskofil, drömmare...
  • moppet

Vi köpte magnetbokstäver när Emilia var drygt 1,5 år. Har bara framme de stora, men mest för att det blir så många att hålla reda på annars. Hon har väl smakat någon bokstav nån gång, men i den åldern tycker jag att de börjar bli så stora att risken att sätta i halsen minskar betydligt även om de stoppar i munnen. Hon älskar sina bokstäver!!!

Svar på tråden Lösa bokstäver i trä eller plast?