• The Arrow

Askorbinsyra på morgonen?

Har sett i trådar tips på vad man kan göra åt stora porer i ansiktet, och tänkte själv prova att köpa askorbinsyra på livsmedelsbutiken och tvätta ansiktet med - MEN:

funkar det bra att tvätta ansiktet med det på morgonen och sedan sminka sig?

• Svar på tråden Askorbinsyra på morgonen?
  • isisisis

Jag såg på ett tv program ÖRternas medicin eller vad det hette....

Där sa de att brännässla och fänkålsfrön i ett uppkok hjälpte till att rena och ta ur orenheter.

Med ansiktet över en skål och handduk över då såklart!

• The Arrow

isisisis -

Det var ju ett jättebra tips - men jag har ju inga orenheter?

Jag har bara stora porer?

Vet du om det går bra att tvätta med askorbin nära inpå sminkning?

• sockerflicka

Jaaa, det fungerar säkert! Huden blir suuuperfin av askorbinsyra. Jag brukar dock ta citronsaft (ni vet, en sån där citronformad burk) på en bomullstuss och stryka ut. Sen skölja av och så på med dagkräm. Funkar perfekt. Men du kanske inte ska testa första gången strax innan du ska iväg någonstans, endel blir visst rödflammiga..

• The Arrow

sockerflicka -

men, va toppen! med citron-på-burk-tipset alltså.

För det har jag redan hemma, och det går inte åt så mkt av det i maten här =)

Ska prova imorgon bitti

• vicki

Akta dig för solen bara efter du använt syran.
    Ett bra sätt att förminska porer med är AHA/PHA syror.
    Bioline har en "askorbinsyre-serie" och de har även syrabehandlingar.

Lycka till
    Vicki
    hudterapeut

• snickerboa

när kan man sola efter man tagit asorbinsyra & hur blandar man ihop det? alltså hur använder man a...syran?

• The Arrow

snickerboa -

som jag förstått det så om man vill använda askorbinsyra så är det bara att ta den med vatten och tvätta ansiktet med och sedan skölja.

Hur länge innan man kan använda det och sedan sola, det undrar jag med

Någon hajj?

• Elsans

Jag köpte hem askorbinsyra häromdan och tänkte prova första gången ikväll. Jag vågar inte göra det på morgonen innan jag ska nånstans, misstänker att jag kommer att bli knallröd. Ang solning så kommer iaf jag att ha solkräm på mig men jag använder AHA-produkter (som inte har minskat mina porer öht..) i övrigt så jag har det alltid ändå.

Spänn av!
  • Surfinia

Köpt hem askorbinsyra idag...men jag blir så osäker på mängden pulver..vill ju inte att det blir för mycket så det skadar huden. Eller det kanske det inte kan göra?

• eleena

Halvera en tomat och gnid den i fejset, både askorbin och syra i allmänhet! Dessutom peelande av små fibrer. Vem visste att tomat var bra till så mycket...?

Svar på tråden Askorbinsyra på morgonen?