• Kall öl

Pannlugg / Lugg

Vad säger du?

Jag Älskar Sverige !
  • Svar på tråden Pannlugg / Lugg
  • CeeJay

Jag har ju min lugg i pannan så jag ser ingen anledning till att säga PANNlugg.. Ungefär som att jag inte heller säger handfingrar om mina fingar

• Trossens mamma
    Skrikandes
    Men vad säger du själv?
    Mamma till Lova och Alvin
  • Fru Gustavsson

stockholmarn igen dårå Lugg. Är ju finska i allra högsta grad men uppvuxen sen ettårsåldern i grannlandet, och vill absolut inte skämta om mitt eget hemland, men alltså, var utom i pannan har man egentligen lugg? Ordet panna är överflödigt ju!
    *observera att detta sägs med jätteglimten i ögat*

Älskade Aiden föddes 061122. Välkommen du finaste!♥
  • Kall öl
    Trossens mamma skrev 2007-06-02 19:38:48 följande:
    Men vad säger du själv?
    Pannlugg! Dudå?
    Jag Älskar Sverige !
  • Kall öl
    Nona75 skrev 2007-06-02 19:39:33 följande:
    stockholmarn igen dårå Lugg. Är ju finska i allra högsta grad men uppvuxen sen ettårsåldern i grannlandet, och vill absolut inte skämta om mitt eget hemland, men alltså, var utom i pannan har man egentligen lugg? Ordet panna är överflödigt ju!*observera att detta sägs med jätteglimten i ögat*
    Haha
    Jag Älskar Sverige !
  • Trossens mamma
    Kall öl skrev 2007-06-02 19:40:11 följande:
    Pannlugg! Dudå?
    Jag vet inte Pannlugg tror jag men man blir försvenskad med åren som ålänning med så när jag pratar med svenskar IRL får jag tänka vilka ord jag ska använda för annars säger dom vad e de för nåt....
    Ungefär som med bykmaskin å stöpsel.
    Mamma till Lova och Alvin
  • Miramis 1980

Lugg på människor och pannlugg på hästar.

♥ Stolt mamma till fyra pojkar födda -01, -03, -04 & -06 ♥
  • Fru Gustavsson

stöpsel? Vad är det?*nyfikenienstrut* Töpsel, förresten, har jag fått för mig är en elkontakt? Fel? Rätt? vavava?

Älskade Aiden föddes 061122. Välkommen du finaste!♥
  • listo

Jag har aldrig sett en lugg någon annanstans än i pannan, så jag säger kort och gott lugg.

• Kall öl
    Nona75 skrev 2007-06-02 19:42:41 följande:
    stöpsel? Vad är det?*nyfikenienstrut* Töpsel, förresten, har jag fått för mig är en elkontakt? Fel? Rätt? vavava?
    Stöpsel. Haha! Det är sån där... va heter det? Trossens mamma hjälp mig!
    Jag kommer inte klara mig i Sverige!
    Jag Älskar Sverige !
Svar på tråden Pannlugg / Lugg