Färgade flytningar v40?
Ja som rubriken lyder...har i två dagar haft bruna flytningar. Inte kontaktar man förlossningen om man inte blöder färkt blod??
Ja som rubriken lyder...har i två dagar haft bruna flytningar. Inte kontaktar man förlossningen om man inte blöder färkt blod??
jag hade bruna flytningar fast i början av graviditeten...jag ringde för jag visste ju inte vad det var men när man läste här är det ju ganska vanligt att det blir så.
men kan det inte vara slemproppen då?? kanske att förlossningen är på G?
Jag hade som du skriver så i början oxå...Ska snittas på måndag och ser gärna att bebis stannar i magen tills dess...
Ja det kan vara slemproppen som släpper...men man jämför ju gärna med sin tidigare förlossning och då var det en "klassisk" slempropp:slem och blod i ett svep sedan startade det...
Hejsan,
Jag tycker att du ska ringa förlossningen om du är orolig. Skadar ju inte att fråga.
Hej!
Jag är i BF+3 och i natt när jag var på toa blödde jag lite färskt blod. Ringde förlossningen och de tyckte jag kunde avvakta iom att det inte störtblödde och inte var några mängder. Två tim senare när jag återigen var på toa hade jag bruna flytningar, typ som sista dagen på mensen och jag ringde återigen förlossningen. De verkade inte alls tycka att det var konstigt utan sa återigen att jag väl kunde avvakta men att jag fick komma in om jag var orolig. De där flytningarna har kommit och gått under hela dagen nu och jag börjar fundera på varför jag har dem men eftersom jag inte har några andra problem och inga värkar så avvkatar jag. Det är säkert lika för dig men jag tycker att det är bättre du ringer en gång för mycket till förlossningen och frågar. lycka till!!
Tack för era svar! Inget har hänt ännu, fortfarande färgade flytningar men ingen förändring, så i morgon är det dax att träffa lillebror!!