• Vad gör man

    Tror jag behöver er hjälp.

    Tjena

    Mitt problem finns troligtvis beskrivet i en rad olika forum men jag kan verkligen inte hitta ett bra svar.

    Min tjej och jag är i vecka ~23 och jag betvivlar just nu att jag kommer klara av detta. Jag har aldrig haft sådana problem med en partner som jag har just nu. Det är bråk och tjaffs hela tiden.

    Jag är självklart medveten om att det är inte ens fel att två träter men hur löser man detta? Vill inget hellre än att ha en normal familj.

  • Svar på tråden Tror jag behöver er hjälp.
  • dalgubben

    Det är väldigt svårt att ge några råd när man inte vet vad bråken handlar om. Förstår om du inte vill tala om dem här. Jag antar att de har med hennes graviditet att göra, eller bråkade ni så förut också?

  • Putte

    Som Dalgubben sa.., svårt att veta utan att veta vad bråken handlar om.., men vi bråkade också en hel del, men nu har det lungnad sig . Men det går i perioder upp å ner när man har barn , man är trött och slut hela tiden. Oroa dig inte det mesta löser sig bara ni ger det hela lite tid.

  • Drejsanger

    Jag instämmer på tidigare inlägg.....
    Ta allt lugnt och stilla så löser sig saker...
    Jag höll vid ett flertal av tillfällen på att slå ihjäl min tjej... hennes hormoner gav henne ett humör som hette duga men med lite avvaktande så löste det mest sig.. värst var när vi knappt pratade på 2-3dagar.. Tungt men man måste försöka acceptera att det bringer varandra närmre...

    Mannen är enligt mig den som får betala dyrast vid graviditet... Han får ingen respons och får ta emot en hel del skit, men nyckeln är enligt mig att låta det rinna av.

    //K

    Titta gärna in på vår hemsida
    www.hillsanger.eu

  • Sportkakan

    Kan du inte bara gå ut ett tag och vara med polarna???
    Eller ta en promenad,,, har gjort det typ ett antal gånger, kvävs annars.

    Bättre nu efter åtta år tillsammans och pojken som börjar bli större.

    Ta det lugnt bara papps det löser sig,,,,

  • Virvelpojke

    Att kommunicera och kommunicera och kommunicera är tre viktiga saker i ett förhållande, och finns inte den kvar i någon form blir det otroligt svårt att hålla sinnet uppe...

    Har hon varit sån sen innan graviditeten, eller är det syrliga kommentarer och allmänt jidder som kommer upp för att få dig arg?
    Hur reagerar du?
    Hur är ni som personer?
    Hur fort hugger ni o hur måna är ni om er egen stolthet?

    Finns ju miljarder anledningar till att folk grälar, men att försöka bemöta henne med ärlig respekt trots att hon bråkar på dig, UTAN att gå ner till samma nivå, det är viktigt som fan!

    Om du plockar kroken hon lägger ut och tvärtom, då kommer ni få ett rent helvete, för då agnar ni värre och värre beten och får jävligare o fulare fiskar varje gång.

    Försök att kommunicera mera med ärlighet, finns ju som inga genvägar till det perfekt ljudet!

  • risen1

    Familjerådgivning om det inte uppstått alldeles just nu. Prata med varandra, skriv ett brev om vad du känner.

  • Henrik31

    Har ni svårt att prata så gör som de gör i kvarteret skatan.

    Använd Ken & Barbiedockor och prata genom dem med förställda röster.

  • Tyler Durden

    kan bara hänvisa till svaren du har fått, men speciellt att ni kommunicerar och prata ärligt vad som ligger till grund till bråken, brukar vara skitsaker o missförstånd!

  • TobbeTott

    Håller med de övriga inäggen, jag har själv fått smanka på min sambos hormonor och då är hon bara i v.7. Det bästa man kan gör är att låta det rinna av, visa att man bryr sig men samtidigt ge henne lite space. an kan inte sitta klistrad på henne hela tiden, hon måste också få aktivera sig, träffa vänner osv. inte bara vi killar. Men det e klart vi kommer att få ta mkt skit framöver men jag tror och hoppas att det går över med tiden.. Det jobbig är bara att ibland känns det som hon börjar tvivla på sina känslor för än när hon blir så arg...är det flera som upplevt det?

    Annars tycker jag att kommunikation är det bästa, men ska inte över analysera allting som jag har en tendens av att göra..tror mig det gör bara saken värreRäcka ut tungan

    Håll ut killar...

  • Pixboy

    Yes har en sambo v22 och det vänder väldigt fort och man kan bara förlora på att hålla på sin stolthet. Antar att det bara är att bita ihop och hoppas att det är värt det lika mycket som alla säger.

  • Gnagarn

    Oj oj oj vad man får ta skit när ens kvinna är gravid. Men så är det bara , det får man på köpet. Hon får ryggvärk, morgonillamående, tappad smakkänsla, vallningar och svårt att röra sig etc etc medns din uppgift blir att "ta skit". Har inte en susning om vad ni träter om då du inte skriver det men ger dig ändå rådet att helt enkelt bita ihop. Det går med all sannorlikhet över. I många lägen måste man helt enkelt ta en paus och ta en fika med polarna eller nåt för att bara komma bort och låta "hormonmonstret" där hemma vara ifred.

    Lycka till och vill du ha mer detaljerade råd måste du nog skriva mer om vad ni trätar om.

  • Skalmsta

    Min tjej får bara mer sexlust ; )

    Känner igen era problem dock. Tror att man får bita sig i tungan hårt som fan och beklaga sig inför kompisarna.

  • BadSector

    Min tjej ballade ur totalt, slutade med att hon tog den ett par dagar gamle sonen och drog.

    Hon var i början villig att söka hjälp, men den villigheten försvann tyvärr senare.

    Vet inte om din situation liknar min, men se till att hon och du får hjälp och stöd, det kan rädda er familj om det är på väg åt helvete på riktigt.

  • Cerasus

    Först: Håller inte alls med om att det skulle vara vi killar som får betala dyrast. Betänk att tjejerna i slutändan skall utföra vad som endast kan liknas vid att pressa ut en biljadboll genom urinröret, om man räknar om lite.

    Vidare: Känner igen mig som fan. Har haft stora problem med att hålla hormonutbrott etc ifrån mig. Men man måste ju. Grejen är ju att när man bråkar med tjejen så bråkar man även med barnet. Allt adrenalin och sånt som flödar genom kroppen på tjejen när hon är arg påverkar barnet och barnets välmående.

    Det tips jag kan ge är att försöka att hålla huvudet kallt och lugnt förklara att hennes beteende får dig att må dåligt. Man måste faktiskt inte ta all skit, men man får se till att höja toleransnivån.

    Om inget annat funkar, gå ut. Du får tid att lugna dig, precis som hon.

  • BadSector

    "Betänk att tjejerna i slutändan skall utföra vad som endast kan liknas vid att pressa ut en biljadboll genom urinröret, om man räknar om lite."

    Nu är ju iofs kvinnor byggda för att föda barn. Jag må vara välutrustad, men inte byggd för det biljardbollstrick du nämner.

    "Det tips jag kan ge är att försöka att hålla huvudet kallt och lugnt förklara att hennes beteende får dig att må dåligt."

    Om din kvinna börjar bli regelrätt paranoid och uppföra sig "galet" - då behöver hon hjälp, och det finns en risk att du inte klarar av det själv.

    Jag har varit där, och råder dig till att såka hjälp hellre förr än försent.

  • Cerasus

    Självklart ska man ta hjälp om man känner att situationen går överstyr. Jag menar bara att man som kille har ett ansvar för att inte ge svar på provokationer. Men man ska givetvis inte ta hur mycket skit som helst.

  • bobbafett

    Det går med all sannolikhet över, när barnet är året ungefär.... Det går ju inte att fatta fullt ut vad en gravid kvinna går igenom så det är bara att liksom gilla läget och räkna till hundra. Gång på gång...

    Det blir bättre sen, jag lovar!

  • Danielito

    försök att skaffa en hobby, typ börja spela fotboll, sen när du kommer hem från fotbollen så försöker du vara jätte trevlig, laga mat, diska, frukost på sängen osv.
    För då blir hon glad, dessutom så vet hon att du blir glad av fotbollen eftersom du gör det efter fotbollen eller liknande.
    Jag gjorde liknande, man måste ha tid för sig själv, det blir ju inte så mycket sex heller.

Svar på tråden Tror jag behöver er hjälp.