• preciousgirl

extrem tandvärk! hjälp...

Jag har en tand som behöver rotfyllas och har tid hos tandläkarn den 19/6 för att laga denna. Problemet är att det är ett mycket stort hål, rätt ner i tanden, som gör sååååå satans ont så det finns inte!!!

För att förklara hur ont den gör så kan jag ju säga som så här:

Jag har tagit 2 st Tradolan samt 2 st Diklofenak
    och tandvärken släpper verkligen INTE!!

Jag ringde nyss 112 för att få tag i jourhavande tandläkare o fick där ett nummer till tandläkarn som man kan ringa efter kl 8 på morgonen... Men hur f*n ska jag klara av att vänta tills dess????

Har INGA starkare värktabletter hemma o denna tanden tar död på mig snart!

O hemska tanke... Vad hade jag gjort om jag inte hade haft dom här värktabletterna hemma? För en del av smärtan måste dom ju ha tagit bort väl??? Jag vågar inte ens tänka på hur ont jag hade haft utan dom...

Snälla... Låt dessa 3 timmar gå otroligt fort!!!

(¯`°?.¸ ღ Jag älskar mina underbara gossar! ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden extrem tandvärk! hjälp...
  • preciousgirl

Gah, det släpper verkligen inte!
    Vad hade ni gjort i mitt läge???
    Nåt bra tips att dela med er av, eller så?

• Seven of Spades

Din stackare :(
    Jag har haft en sådan tandvärk två gånger i mitt liv. Första gången så minns jag ärligt talat inte hur jag tog mig igenom det. Den andra gången så åkte en akutsjuksköterska hem till mig med Citodon som hjälpte mig fram till morgonen.
    Jag minns att smärtan var så fruktansvärt intensiv att jag på fullaste allvar trodde att jag skulle bli galen. Varje sekund en timme, varje minut ett år, varje timme en evighet.
    Jag har inga knep, annat än att jag hade en kökshandduk full med is mot kinden där det värkte som mest, och Citodonen gjorde mig drogad nog att försöka slumra... för att sova gick verkligen inte. Men minns just att jag desperat kastade mitt medvetande ned i ett dråsande stadie. Försökte koppla bort mig själv från min kropp. Vet att detta låter väldigt flummigt och nej jag har inga erfarenheter av meditation eller dylikt, men ändå så antar jag att det var något sådant jag gjorde, rent instinktivt eller så.

• preciousgirl
    Seven of Spades skrev 2007-06-03 06:08:31 följande:
    Din stackare :(Jag har haft en sådan tandvärk två gånger i mitt liv. Första gången så minns jag ärligt talat inte hur jag tog mig igenom det. Den andra gången så åkte en akutsjuksköterska hem till mig med Citodon som hjälpte mig fram till morgonen.Jag minns att smärtan var så fruktansvärt intensiv att jag på fullaste allvar trodde att jag skulle bli galen. Varje sekund en timme, varje minut ett år, varje timme en evighet.Jag har inga knep, annat än att jag hade en kökshandduk full med is mot kinden där det värkte som mest, och Citodonen gjorde mig drogad nog att försöka slumra... för att sova gick verkligen inte. Men minns just att jag desperat kastade mitt medvetande ned i ett dråsande stadie. Försökte koppla bort mig själv från min kropp. Vet att detta låter väldigt flummigt och nej jag har inga erfarenheter av meditation eller dylikt, men ändå så antar jag att det var något sådant jag gjorde, rent instinktivt eller så.
    Jag förstår precis hur du menar, det stadiet upplever jag just nu...
    Tandvärken har släppt lite lite lite mer iaf, men gör fortfarande
    fasligt ont! *gråtfärdig*

Biter ihop i 1½ timme till... *pust stön stånk*

Hur fick du akutsjuksköterskan att komma hem med citodon?
    Inte för att jag tror att det skulle hjälpa nu, eftersom dom jag
    redan har är bra mkt starkare än citodon, men... iaf...
  • Seven of Spades

Det var sent på kvällen och ingen av oss hade körkort/bil eller möjlighet att få någon annan att köra, så :)

preciousgirl skrev 2007-06-03 06:20:25 följande:
    Hur fick du akutsjuksköterskan att komma hem med citodon?Inte för att jag tror att det skulle hjälpa nu, eftersom dom jagredan har är bra mkt starkare än citodon, men... iaf...
  • preciousgirl
    Seven of Spades skrev 2007-06-03 06:37:10 följande:
    Det var sent på kvällen och ingen av oss hade körkort/bil eller möjlighet att få någon annan att köra, så :)
    Ja det var ju inte dåligt inte... Bra service!
    I vilken del av Sverige har dom så bra sjukhus?
Svar på tråden extrem tandvärk! hjälp...