• Litenkanin

Lärare/förskollärare se hit!

I morgon ska jag på intervju för mitt första lärarjobb! Jättespännande, det är ett förskollärarvikariat. Det står helt still i huvudet, vad ska jag säga, vad ska jag ha med mig? Vad tror ni de kommer fråga för frågor? Har ingen aning, hur var det på era arbetsintervjuer??

• Svar på tråden Lärare/förskollärare se hit!
  • LillaStollan

Tror du kommer lösa det alldeles utmärkt, jag är förskollärare och har bara varit på en "svår" intervju. Det var på ett föräldrakooperativ där hon som intervjuade var typ personalansvarig på ericsson eller så. Hennes frågor var lite annorlunda. Annars har det inte varit så knepigt. Många frågor om varför man valt yrket och vad man har för intressen och tror man kan tillföra. Typ vad man brinner för och så.

• Litenkanin

Tack, tack, är super nervös. Haha det är ett föräldrarkooperativ jag ska på. Men ska man ange löneanspråk för jag har ju ingen aning om vad jag ska begära...

• LillaStollan

Ja det tror jag du ska tänka till om. Kolla på lärarförbundets hemsida. Jag har för mig att det finns listor på snittlöner och ingångslöner i olika kommuner där.

Lycka till imorgon glömde jag säga

• Juppepuppe

Ja du får nog begära en lön där. Kolla som sagt lärarförbundets sida. Sedan tycker jag att det bästa är att bara vara sig själv och att vara avslappnad. Det tror jag på. En stel människa som försöker säga de "rätta" sakerna tror inte jag får jobbet.
    Lycka till!

• Juppepuppe

Ja du får nog begära en lön där. Kolla som sagt lärarförbundets sida. Sedan tycker jag att det bästa är att bara vara sig själv och att vara avslappnad. Det tror jag på. En stel människa som försöker säga de "rätta" sakerna tror inte jag får jobbet.
    Lycka till!
    Och ta med betyg och anställningsbevis från tidigare jobb om du inte skickat med dem redan.

• Adagio