• Hemera

Mammakläder i Sundsvall?

Var säljer de mammakläder i Sudsvall?

• Svar på tråden Mammakläder i Sundsvall?
  • Lena24

jag köpte ett pat jättesköna byxor & 2 par tröjor på EXIT. Rekommenderar den affären starkt! Kanske inte så stort sortiment av mammakläder men det som finns tycker jag om! Tycker oxå om deras barnkläder. Hoppas du hittar nåt du gillar där oxå!!
    Annars Polarn & Pyret men dom kläderna är ju lite dyrare, men kvaliten är på topp tycker jag..

/Lena

• novembersol

Jag håller med Exit har de finaste mammakläderna, men jag tycker det är svårt att få tag i rätt storlek där om man som jag vill ha Medium. PoP har (enligt mig) asfula mammakläder, säkert bra kvalitet men de är ruggigt fula. Sedan har ju Lindex och H&M en hel del också, mest basic kläder men som är bra att komplettera med. Fast själv har jag nog snöat in på Indiskas kläder den här sommaren, sååå mycket där som passar perfekt för gravida men som ändå inte är mammakläder!

• angelika sjödin

Har en liten fråga. Är inte från sundsvall men åker dit för att shoppa ibland, nu undrar jag var Exit ligger. skulle själv behöva lite mamma kläder under sommaren.

• saraisundsvall

Exit är bra (mamalicious-sortiment om man jämför med webbutiker), men byxorna var inte tillräckligt små för mig (har S/36 i vanliga fall). Det ligger mitt emot Polarn och pyret, länk till karta på hitta.se: www.hitta.se/pink/L1VKYC69JQyQB%2fGEegDLrA%3d%3d.aspx

Annars har jag köpt de flesta av mina mammakläder på Lindex och H&M, men nu senaste månaden (är i v 37 nu) tycker jag att alla mina toppar har blivit för korta för att täcka magen så då har jag istället köpt linnen/tunikor mm på främst Gina Tricot, en del i en storlek större än jag brukar ha, men är det tillräckligt strechigt material och tillräcklig längd sitter min vanliga storlek bäst!

Bra tips för tunikor när magen börjar bli stor och vanliga tunikor känns som ett hus under magen är att använda ett bälte under magen eller knyta en knut på ena sidan av överblivet tyg. En bonus är ju att kläderna förhoppningsvis funkar även efter att bebisen har kommit ut!

Svar på tråden Mammakläder i Sundsvall?