• Barn o Katt Mamma

Färgade svarta ögonfransar (permanentade???)

Japp....då var utseendet i blickfånget då, ja...

Vad har ni för info om att permanenta ögonfransarne svarta???!!!

Har gjort det för många år sedan hos frissan men kom ihåg att det sved nåt så in i vassen.....men har det ändrats nu för tiden eller är det samma plåga....kan man göra det själv eller är det att hoppas för mycket....

Så vad har du för erfarenhet av detta ämne!!!!! Vad kostar det ungefär.....kan man söka info på nån hemsida som du vet.....eller var börjar man leta???!!!

Tackar och blink-i-blink på förhand för didtt svar

• Svar på tråden Färgade svarta ögonfransar (permanentade???)
  • emet

hej!
    jag avskyr att färga mina fransar hos frisören, jag brukar köpa färg för att färga fransar och bryn på gks för 30:- som man kan använda hemma! sen om det är ofarligt eller inte det kan jag inte garantera. lycka till

• Barn o Katt Mamma

Okej....men vad är gks??? Har du testat själv då alltså....hur svårt är det och svider det.....och hur gör man????

• anzita

Jag tror hon menar Kicks.
    Ska färga mina fransar idag. Det är lite pilligt men gör inte ont.

• Barn o Katt Mamma

anzita....Lycka till du kan väl berätta hur det blev och hur du gjorde.....vill veta alllllllllt.....är lite nervös att göra det själv.....

• emet

GKS år ett stort varhus som ligger i Ullared i Halland. Man blandar efter vad beskrivningen säger i en liten plastbytta som medföljer. Sedan kletar du på det på fransarn ajag brukar ha ögonen öppna och gå och pilla med annat. Jag tycker inte det svider brukr göra det någon gång i månaden!

Lycka till och hör av dig om det är några frågor! och jag vill gärna se resultatet

• Barn o Katt Mamma

Nå hur går det med färgningen......fler tips av er alla experter

• Minttu

Jag brukar göra själv dels för att det e billigare men också för tidsbrist. Gjorde iof på salong för en månad sedan det sved lite men det är också första och enda gången jag kännt av ngt (gjorde ofta på salong innan jag fick barn )

• JennyOEmilia

Gekås.

Tycker det är bättre att färga på salong och välj färgen blåsvart! Den sitter längst och bäst. Blir mer intensiv.

• Barn o Katt Mamma

Okej.....tackar för era åsikter och erfarenheter

Men om man ska göra det själv....hur gör man då???

Blir man svart på huden under ögat eller tar man på fet kräm för att förhindra det......hur lägger man på färgen, är det typ maskara-pensel eller nån liten paddel????.....och hur tvättar man bort överskottet utan att bli svart på kinden eller blir det inget överskott???

Jaaa....här ser ni en sann amatör i ämnet

Vad kostar det att göra på salong kontra hemma själv???

Kom igen och lär mig, alla proffs i ögonfransfärgning!!

• JennyOEmilia

Jag jobbar själv på salong och utför fransfärgning. Men INTE på mig själv. Man får inte samma bra resultat... Tyvärr... Det är inget jag rekommenderar. Men är du nyfiken så, prova! Du har inget att förlora. Du kanske tycker det är jätteenkelt...

Men jag tycker det är svårt att titta på ett öga och samtidigt försöka blunda avslappnat med det andra. Dessutom ska ju färgen komma så nära huden som möjligt. Det är svårt att göra på sig själv. Be någon kompis kanske? Ha en "skönhetskväll hemma".

• emet

När jag gör det hemma så lägger jag på det med en paddel och sen fördelar jag det med en avtvättad mascaraborste, sen tvättar jag bort färgen efter en 20 minuter ungefär först tvättar jag mig med sminkborttagning och sedan tar jag bomullspads. Men absolut som JennyOEmilia skriver kan det vara lättare som man är två!
    Jag ska hem och färga min fransar dag!

ha det gott

• Liten blir stor

jag färgade mina fransar själv en gång förut (med snabbfärg för ögonfransar-bryn) det vart ingen färg alls har testat fler ggr. ingen färg. kanske blir bättre med dom vanliga man blandar innan o sen lägger på? hur som helst så har jag bokat tid för ögon fransfärgning hos frisören på fredag. kostar 150 kr där.
    har aldrig färgat ögonfransarna hos frisör så det ska bli mycket intressant. svider det alltså när man färgar på salong?? svider de bara under färgningewn eller efteråt med?

ursäkta ts att jag lånar din tråd lite..hoppas de e oki?

• Barn o Katt Mamma

nyfiken1...ditt inlägg hamnade alldeles utmärkt rätt.....Skulle vara spännande att hör hur det blir på fredag.....med alla små detaljer, tack!!!!????

• Barn o Katt Mamma

annsing82.......bra att få tips om andra trådar i ämnet

Svar på tråden Färgade svarta ögonfransar (permanentade???)