• ztarshine

ont när jag böjer mig ner/fram?

hej!

är i v. 19, när jag böjer mig fram/ner gör det så himla ont ngn stans mellan urinblåsan och livmodern, svårt att säga exakt var.
    det värker och ömmar vilket gör att jag bara inte kan böja mig om så bara för att ta upp en sak på golvet.
    har haft så hela dagen, förhoppningsvis försvinner det lika fort som det kom.

kan det vara ligament eller växtvärk? känns inte som andra gånger jag känt av det. någon som känner igen sig?

tack!

• Svar på tråden ont när jag böjer mig ner/fram?
  • Lina86

låter som det jag har haft i nåra veckor.. fast jag upplever det som att det bara är i livmodern som det gör ont.. typ som att bebisen ligger på nå konstigt sätt eller nåt... har aldrig fått nått riktigt bra svar på varför det gör ont...
    Men jag störs ju inte av det så mkt heller.. eftersom att det inte sker allt för ofta..

• ztarshine

hej! tack för svar.
    mm. okej. jag tror och hoppas att det bara är växtvärk, men det gjorde så himla ont igår så fort jag rörde mig framåt och ner.
    kanske att det inte har växt och töjt så mkt ner till på livmodern förut. hoppas det.

• Lina86

känns det ungefär som ett ömmande blåmärke?

när jag först fick sådär så lade jag mej raklång på sängen o kände längs magen för att veta exact vart det onda låg.. o kunde då iaf fastställa att det var livmodern..
    så det ju troligen växtvärk o sånt..

ska väl inte vara nå farligt, har läst om många här som haft ont i livmodern..

• ztarshine

nja, inte som ett blåmärke direkt.
    det är säkert ingen fara, men jag har bara aldrig känt just denna smärta innan.

• Camilla85

Jag är i vecka 15 men har också känt nu ett par gånger att det kan göra ont när jag böjer mig framåt... Undrar också va det beror på... Fast det är nog inget konstigt för det verkar vara väldigt vanligt! =)

• ztarshine

då är nog allt som det ska för oss alla!

• sajo

hej du
    jag fick oxå den smärtan förra helgen. Var hos gynakuten där dom kostaterade att det var foglossning.Har foglossning sen tidigare men inget som kom från blygdbenet. (förrän nu)!!

Svar på tråden ont när jag böjer mig ner/fram?