• Anonym (fotvårta)

Fotvårtor - och sen då??

Jag har haft (har?) två fotvårtor. Jag visste inte vad det var - trodde bara det var en förhårdnad typ, förrän jag var hos en fotvårdare för en fotbehandling och hon sa att det var vårtor. Hon frös dem och jag fick komma tillbaka ett par gånger för att frysa igen. Sista gången hon frös sa hon att vårtorna skulle vara borta sen och att jag inte behövde komma tillbaka.

Men nu då?? Det ser likadant ut som förut, alltså massa torr död hud. är vårtan borta? Hur ska jag veta det? Hur får jag bort den döda huden då? Jag filar och smörjer, men det händer liksom inget? Jag vet inte ens om vårtan är borta? Hur ser en vårta ut?? Det är bara som vit, död, torr hud, eller vad man ska säga?

• Svar på tråden Fotvårtor - och sen då??
  • gröna hönan

Om du filar på det som varit en vårta med en nagelfil (som du sen INTE använder till ngt annat!) så mycket du kan; kommer det då fram små röda prickar? För i så fall är det en vårta. Blir det ingen skillnad så är den borta, troligtvis. Nagellack tar bort vårtor, testa det!

• Anonym (fotvårta)

Alltså, det är som en... krater! Som en fördjupning i huden. Fast jag ser inga röda prickar, bara massa död hud. Men hur får jag bort det då? Ska prova nagellack

• Anonym (fotvårta)

puff

• Anonym

apoteket har en bra "smörja" för forvårtor o förhårdnader. den finns i en stark o mindre stark variant.. den starka har hjälpt mig med mina vårtor o förhårdnader. den verkar typ lösa upp huden så man bara kan dra loss den sen... lycka till

• Anonym (blä)

Fotvårtor är ett ELÄNDE!!! Har tre stycken på ena foten som jag haft i över ett år. Provat allt! Nu när man är gravid kan man dessutom inte använda apotekets produkter *suck*.

• Anonym (fotvårta)

Anonym inlägg 4: Jag provar vårtmedel från Apoteket, men all den torra, döda huden finns ju ändå kvar där... Vet inte riktigt vad jag ska göra för att få bort det. Det är som en fördjupning liksom.

• Fotografen
    Anonym (blä) skrev 2007-06-06 15:22:28 följande:
    Fotvårtor är ett ELÄNDE!!! Har tre stycken på ena foten som jag haft i över ett år. Provat allt! Nu när man är gravid kan man dessutom inte använda apotekets produkter *suck*.
    Prova pensla på nagellack. Det FUNGERAR!
  • Anonym (samma)

så har jag också, som en fördjupning inåt. finns liksom ingen vårta där bara ett hål in under den döda huden om man filar bort det. gör skitont ibland om man råkar trampa just där på nåt litet. hur ser liktornar ut? nån som vet? har hört att de ser ut som hål?! nån?

• Anonym (fotvårta)
    Anonym (samma) skrev 2007-06-07 07:13:29 följande:
    så har jag också, som en fördjupning inåt. finns liksom ingen vårta där bara ett hål in under den döda huden om man filar bort det. gör skitont ibland om man råkar trampa just där på nåt litet. hur ser liktornar ut? nån som vet? har hört att de ser ut som hål?! nån?
    PRECIS så är det för mig med!
  • Anonym (moa)

det finns nåt som heter wartner som ska ta bort sånna. har själv 3 st irriterande. det medlet är dyrt 329 kr och de fryser den och man köper det på hälsokosten. Tydligen har det kommit till större apotek nu med. har inte testat men ska köpa när jag får pengar.

• Anonym (moa)

hur fort går det bort med nagellack?

• Anonym (samma)

de "roliga" är att jag har de på exakt samma ställe på båda fötterna, precis under näst sista tån fast inte på tån utan på själva "trampdynan". liksom hur troligt är de att man får vårtor på exakt samma ställe på båda fötterna och att de inte sprider sig isf.. ?
    Anonym (fotvårta) skrev 2007-06-07 08:52:17 följande:

PRECIS så är det för mig med!
  • Anonym (fotvårta)

Anonym(samma): Det sjuka är att där har jag också min Där har jag den här "gropen". Sen har jag en lite minimini på ena tån också. Så fult bara

• Fotografen
    Anonym (moa) skrev 2007-06-07 09:00:43 följande:
    hur fort går det bort med nagellack?
    Min dotter hade 7 st små och 1 stor vårta under en och samma fot som jag fick bort på ca 3 veckor med nagellack. Jag rekommenderar er starkt att prova denna metod! Den FUNGERAR! Man behöver inte hålla på att fila eller pilla i vårtan heller utan man bara penslar på nagellacket och låter det sedan torka. Vårtorna försvinner garanterat!
  • Sabrina

Kan man använda nagerlack på vårtan när man är gravid?? Borde man ju kunna men vill fråga ändå.. Men tror du de hjälper om de är en förhårdnad oxå.. Har oxå min under lilltån på trampdynan.. men nu har de gått så långt att jag inte kan stödja ordentligt på foten och jag e så less på den..

• Neko

Jag har också en under trampdynan fast närmare stortån än de mindre tårna. Ser ut som ett litet hål i mitten typ. Jag har provat apotekets medel men det verkade inte hända något förutom att huden runtomkring blev helt gul och konstig, så nu har jag slutat med det. Det går ju inte att fila bort något eftersom det inte är någon upphöjning, bara en prick inåt, ungefär lika stor som att man skulle stuckit in en nål...

Svar på tråden Fotvårtor - och sen då??