• mandala

Någon som har hypofystumör?

Har nyss letat lite för att se varför jag har lite olika symptom. Jag hittade hypofystumör och tycker att en massa saker stämmer in.

Tänkte höra lite om det finns nån som har det och kan berätta om era symptom.

Lite småorolig...

• Svar på tråden Någon som har hypofystumör?
  • devega

du borde nog ta kontakt med en läkare först och främst och inte spekulera för mycket.

• Hoppet och längtan

Vad har du för symptom?
    Men håller med ovanstående att kontakta en läkare innan du ställer egna diagnoser. Det är bara stressande och onödigt om det inte är något fel.

• mandala

Jo sant. Jobbigt bara när man nyss läst om det och fått klarhet i att de flesta symptom stämmer på mig. Det var vätska i bröstet som fick mig att börja leta. Plus synersättning, trötthet, huvudvärk i månader, nedsatt sexlust. Lite orolig i kroppen. Men jag ska ringa nån im, vc kanske är bästa stället att ringa.

• mandala

O spänningar i brösten, känns nästan som när det rinner till när man ammar. Men jag har inte ammat på snart 2 år. Det bröstet som alltid varit lite mindre har nu blivit något större.

• Hoppet och längtan

Är det ett adenom du läst om?

• mandala

adenom? Inget jag känner igen att jag läst om.

Läste om hypofystumör och fibroadenomatos och Prolaktin.

• Hoppet och längtan

Mikroadenom producerar prolaktin, det var därför jag undrade.
    Jag har ett adenom på hypofysen nämligen. Symtomen stämmer med det du skrev.
    Det är en hormon tumör som är ofarlig och kan botas med medicin.
    Men som sagt kontakta din läkare så att en grundlig undersökning kan göras.
    Lycka till!

• mandala

Jo min man sa att vi hade läst om det

Jag hoppas att det kan bero på något annat. För jag ska göra en bröstop i aug. Har inte tänkt på mycket annat än bröst de senaste månaderna. Så jag hoppas att det kan vara därför som jag känner detta med brösten.

• mandala

Ringer man vc då? Har ingen egen läkare. Eller ska man ringa mvc?

• Hoppet och längtan
    mandala skrev 2007-06-03 21:34:46 följande:
    Ringer man vc då? Har ingen egen läkare. Eller ska man ringa mvc?
    Jag tror det är bäst att gå genom vårdcentralen. Jag fick det konstaterat på kvinnokliniken när vi sökte för barnlöshet. Jag tog blodprov och så gjordes en magnetröntgen för att kontrollera.
    Oroa dig inte för mycket innan undersökning gjorts, men adenom är ofarligt.

Kram!
  • mandala

Ok, Tack. Ska försöka att inte tänka så mycket på det ikväll *nog omöjligt*, sen ringa vc im bitti.

Kram

• Hoppet och längtan

Inboxa mig om du undrar över något efter du varit hos läkaren.

Kram

• mandala

F*n fick tid om en vecka. Kul, men men då borde det inte vara nåt akut tycker man Men otroligt jobbigt psykiskt)

Svar på tråden Någon som har hypofystumör?