• Adamama

Var köpa sandlåda med lock - trött på kattbajset!

Nej, nu är vi trötta på att grannens katter bajsar i sandlådan. Dessutom är sandlådan gammal och gisten och vi vill också byta plats på den. Så nu får det bli ny låda och ny sand.

Vart har ni köpt era sandlådor med lock? Pris? Hur gjorde ni med sand? Såg att Bauhaus sålde i småsäckar á 30 liter eller nåt. Hur mycket går det åt? Är det bättre att hyra släp och köpa i grustag?

• Svar på tråden Var köpa sandlåda med lock - trött på kattbajset!
  • l i l j a

Finns i vanliga djuraffären, vi kör med vanlig kattsand.

TROR priset låg på några hundra, va några år sedan vi köpte så minnet är inte helt färskt Skrattande

♥ A ♥
  • April Mamma

Det finns sandlådor på Bauhaus, finns lock att köpa till, förra veckan såg jag att sandlådorna kostade 199 kr o då fick man med 2 påsar sand. Locket kostade 199 el 299 kr, Vet ej om erbjudandet finns kvar..

• Idapida83

det finns på leksaksaffärer...jätte söta med lock=)

• Mazarinen

Vi snickrade ihop en egen sandlåda och åkte och köpte ett lass med superfin sand på grustag. Sen har vi köpt kompostgaller som vi satt ihop om två för alla områdets inkl våra egna katter inte ska få husera i den. Funkar superbra

• devega

silvan har tre olika sorter och prisklasser med sandlådor i trä med lock.

• April Mamma

Såg i senast bladet från Bauhaus att dom fortf kostar 199 kr..

• Trogga

Bauhaus verkar ha erbjudande att man får sand om man köper sandlåda av dem. Tror att de även säljer nät eller lock till lådorna

För jämnställdhetens skull ska jag börja snarka
  • Adamama

Tack alla!

Jo, vi hade tänkt att snickra ihop en själva, men nu håller vi på med köksrenovering, takomläggning, omtapetsering och golvslipning samtidigt. Plus att vi båda jobbar och jag är gravid. Vi tänkte att det bästa är nog att köpa en färdig.

De jag sett i leksaksaffären har varit plast och vi var ute efter en rejäl i trä.

Devega - man kan ju inte se bilder på Silvans hemsida. Vet du hur locket ser ut - är det löst eller ett sådant som blir bänk?

April Mamma - samma fråga.

• timalisa

Det finns sandlådor med lock på Jem o fix oxå.

• Trogga
    Adamama skrev 2007-06-03 21:30:00 följande:
    Hur stora är de från Bauhaus?
    Vet inte jag letade bara efter sand när jag såg annonsen. www.bauhaus.se
    För jämnställdhetens skull ska jag börja snarka
  • Adamama

finns ingen info på Bauhaus sida. Jag får väl helt enkelt ringa Silvan och Bauhaus imorgon och kolla. Tack alla!

• April Mamma
    Adamama skrev 2007-06-03 21:33:43 följande:
    finns ingen info på Bauhaus sida. Jag får väl helt enkelt ringa Silvan och Bauhaus imorgon och kolla. Tack alla!
    Jo, det finns det visst...
Svar på tråden Var köpa sandlåda med lock - trött på kattbajset!