• sarik

Ont i halsen i hur många veckor som helst! Panik!!!

Jag vet inte vad jag ska göra! Har haft ont i halsen varje morgon i flera veckor. Ingen "riktig" feber. Det ligger runt 37.1-37.7 och jag blir tokig snart. Bra tips efterlyses!

• Svar på tråden Ont i halsen i hur många veckor som helst! Panik!!!
  • KickStart

Har du varit till läkare?
    Om inte så beställ tid för ett halsprov.

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • sarik

Nä, har inte varit hos läkare. Känner mig alltid så fånig. Var hos en doktor förra våren när jag hade typ samma symptom. De tog ett prov och sa att det bara var virus och skulle gå över... Men nåt måste man väl kunna göra även om det är virus?

• KickStart
    sarik skrev 2007-06-03 22:22:49 följande:
    Nä, har inte varit hos läkare. Känner mig alltid så fånig. Var hos en doktor förra våren när jag hade typ samma symptom. De tog ett prov och sa att det bara var virus och skulle gå över... Men nåt måste man väl kunna göra även om det är virus?
    Nej är det virus är det inget man kan göra annat än att dricka varmt och lindra med t.ex halstabletter.
    Virus brukar gå över av sig själv men ibland kan man få en sekundär bakterieinfektion och då kan det behövas en antibiotikakur.
    S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • sarik

Hmm... ska kanske boka en tid trots allt. Tack för omtanken! Ska ta mig en kopp varmt te nu!

• lillis74

Har haft lika i fler veckor, förra året med. Tror det är allergi.? Hoppas det i alla fall eftersom jag nonchalerat och tränat.

• sarik

Jag tok-städada sovrummet igår. Fick för mig att det är kvalsterallergi... Har proppat i mig vitlök och vitaminer... Vilat.. Vill ju börja träna!!!

• a halleluja moment

samma här,denna v har det vart ok,men sen sista april så har jag haft halsont,halsfluss,å lika tjock å vidrig efter pencillinkuren...verkar vara ngt sånt som går,enligt vc

• lillis74

Nån som vet hur länge ett virus kan sitta i?

• sarik

själv har jag ont när jag sväljer. Men det är inte jätteont. Har haft så i minst tre veckor ...

• lillis74

Trist! Jag vilade första veckorna sen tänkte jag att det nog är pollen i alla fall, har ej kollat upp det. Kanske borde gjort det eftersom jag springer. Normal puls dock vid träning.

• a halleluja moment

vad jag vet ang träning ,så,så länge man inte har feber och orkar så kan man träna,med måtta!men vill man bli frisk fortare så ska man nog ge kroppen en chans.Oftast så ska man inte träna 1v efter tillfrisknanden...om jag inte har fattat allt fel...

• Minna07

Nu vill jag inte på något vis oroa dig i onödan eller så, men jag tycker absolut att du ska kolla upp det! "Kroniskt" halsont kan vara lymfom. Vet om ett par som drabbats av det och som fått symptom som långvarigt halsont.

Men som sagt, långvarigt halsont förekommer då och då hos folk, utan allvarligare orsak. Men det bästa är i vilket fall att kolla upp det hela, du kanske har fått något virus.

• sarik

usch, lät inte kul med lymfom... jag är ju inte alls road av läkare eller läkarbesök. Försöker undvika sådana så långt som möjligt - utom när det gäller mina barn. Fast då skickar jag gärna mannen!

• Minna07

Om jag var du skulle jag ta mig till en läkare iaf. Ta med din man eller någon annan nära som du känner dig trygg med. Giller inte heller sjukhus... så jag kan förstås dig.

Svar på tråden Ont i halsen i hur många veckor som helst! Panik!!!