• Anonym

allt går emot

Har haft så mycket motgångar på senaste tiden att jag snart faller ihop och ger upp. Började med att jag förlorade allt jag byggt upp på jobbet i samband med mammaledigheten. Mannen jag har barn med ville inte ta sitt ansvar utan jag fick bära allt. Vi separerade ( det var skönt). Nån anonym från nätet tipsade om att han hade kontaktannonser och nakenbilder på nätet. Kort därefter tog denne anonyma över" mitt mailkonto genom att besvara ett lösenord hon luskat ut och började porrchatta med mina arbetskontakter och andra jag känner och utgav sig för att vara jag. Jag var helt knäckt när det uppdagades.
    Barnet började på ett dåligt dagis (var det enda som vi fick plats på) med ingen hjälp alls, bara förvaring så där fick jag heller ingen stöttning.
    Trött som bara den försöker att få allt att gå ihop, att visa framfötterna på jobbet igen, fixa vardagen osv osv helt själv.
    Var flera år sedan jag gjort något alls för mig själv så tänkte att nu ska jag faktiskt göra den där plastikoperationen som jag velat i 10 år men aldrig vågat. Nu e jag värd det. Gjorde den och den blev misslyckad!! Alltså hur mycket otur ska en person behöva ha? Förstår att ni tror att jag överdriver men det gör jag inte. Det har gått fel under operationen och jag ser inte klok ut. FAN alltså ALDRIG ska jag få känna mig fin och glad. Börjar undra om detta är ett slags test att se hur mycket en person klarar innan den faller ner och ger upp, blir deprimerad och bara stirrar i väggen. Folk i min omgivning ser mig som stark en sån där som klarar allt och har det tufft. Jag vill inte vara den längre. Jag orkar faktiskt snart inte mer även om jag blivit ganska hårdhudad under denna resas gång.
    Vill bara gråta. Vad ska jag göra? Framförallt börjar jag att klandra mig själv. Varför hamnar jag i dessa situationer och vad gör jag för fel...för något måste det ju vara när man drabbas gång på gång.

• Svar på tråden allt går emot
  • Mina72

Hej!

Låter inget vidare det som du råkar ut för...stackare...

Du har något att lära av allt som hänt dig. Det brukar vara så att först får man en liten viskning. Förstår man inte då så får man sig ett nyp. Hajar man fortfarande så blir det en örfil och så fortsätter det tills man fattat och lärt sig det som du behövde lära dig.

Du klarar det!

Många Varma Kramar Till Dig!

• Anonym

Åhh, får man fråga vad du gjort för skönhetsoperation?
    Rättar dom inte till det om det blivit fel/dåligt?

• Anonym

Tack för svaret. Men det värsta e att jag inte riktigt fattar vad jag behöver lära mig eller iofsig har jag väl mina aningar. Man får inte vara naiv och godtrogen och så måste man vara mkt bestämd och inte som en öppen bok eller nåt sånt... Trist bara att känna såhär.

• Mina72

Ja, eller så kanske du ska vara tacksam för det du har?
    Även om det käns tufft.

Vad har du i livet som du kan vara glad åt?

Kanske är det viskningar du fått...

Många Kramar Till Dig/Malin

• Anonym

Oj jag har massor att vara glad för faktiskt Det är helt sant! Tänkte faktiskt på det när jag skrev detta inlägg att ungefär lika mkt som gick åt skogen lika mycket gick faktiskt bra. Har ett underbart barn och ett fantastiskt boende och hade väl egentligen helt ok kropp ( innan operationen). Det är väl bara det att så mycket har hänt att man känner sig helt slutkörd.. tack för dina kloka ord. Kram

• Mina72

Roligt att höra att du inte deppat ihop helt utan kan se ljusglimtar också.

Det kan ändra på din historia såhär istället.

Det var Bra att du fick reda på det om mannen så du slipper vara tillsammans med honom nu.

Och det kunde varit mycket värre. Tänk om han varit otrogen med någon och fått tradiga sjukdommar? Sådana som inte går att bota.

Hur roligt hade det varit?

Om du ser det så så kanske du kan vara tacksam för det som hände. Då behöver du inte vara ledsen för det mer.

Personen som porr chattade.
    Ja, det kan inte varit så trevligt. Men de på jobbet vet väl om att det inte var du? Ja, då behöver inte du må dåligt över det. Det är bättre att den personen som gjorde det skäms för det.

Och om du tänker lite. Hur bra mår en människa som utsätter någon annan för det? Det är ingen person som mår bra i sig själv ialla fall.

Att barnet inte trivs på dagis är ingen höjdare. Du får försöka ge ditt barn en inre styrka så att ditt barn klarar sig än då.

Det kan vara tufft ute i världen och det vi som föräldrar kan göra är att ge barnen en styrka och kärlek i sig själva så de klarar av att möta omvärlden.

Du kan ju ligga i och ringa stup ikvarten till den person som sköter om barnomsorgen och tjata, tjata om att få till ett byte också.

Skönhets operationen. Ja, du kanske lär dig att du borde älska dig själv som du är för annars kan det bli värre. Får hoppas att du lär dig och blir nöjd med dig själv.

Skönhet ligger i betracktarens ögon!!!

Om du tycker du är ful och har lite fel här och där. Så är det precis den bilden du tydligt skickar ut till omvärlden.

Är du glad och uppskattar dig själv så märks det tydligt.

Allt sitter uppe i ditt huvud. Så det är tankarna som kanske ska ändras.

Många Varma Kramar och Lycka Till

• Anonym

Otroligt du har helt sant. Det är i ens eget huvud man skapar verkligheten. Tack för att du öppnade mina ögon!! Vad har du lärt dig detta, på en kurs eller e du bara väldigt klok? Stor kram!

• Mina72

Hej!

Tack för dina gulliga ord. Har arbetat mycket med mig själv.

Om du är lite nyfiken så läs gärna min presentation. Kanske hittar du något som du finner intressant?

Önskar dig lycka till och skönt att kunna vara till nytta!

Ha en härlig dag!

• Mina72

Hej igen!

Nu förstår du ordspråket: Det är tanken som räknas.

Har skrivet en hel del ordspråk på min presentation som har gett mig många Aha stunder.

Vi lär oss båda av livets skola...

• Anonym

Varför sätts man för dessa prövningar???
    Vad har det för mening?
    Ibland känns det som att livet bara är till för att knäcka en.

• Mina72

Håller med dig ibland käns allt så meningslöst och jobbigt...

Men det är något som driver en och det är att nå sitt "inre jag"
    Meningen med livet är att finna dig själv. Nå din balans, frid, inre jag och allt vad det nu kallas för.

När du gör det så vet du varför du fått gå igenom alla dina prövningar.

Du vet vad du ska göra och du har inga tvivel längre.

Svar på tråden allt går emot