• Camillae

Skötsel råd för jordgubbar ...

Ska sätta jordgubbs plantor men behöver lite tips och idèer hur man ska sätta dom , sköta och osv ..
    ska man sätta plast vid jorden.. ?
    sånna saker vet jag inte så mycket om

så jag skulle bli glad om jag fick lite hjälp med mina funderingar och man kanske skulle kunna byta tips och ideèr

• Svar på tråden Skötsel råd för jordgubbar ...
  • Camillae

Tack för tipset ska kolla in den sidan

är väldigt tacksam för alla tips och idèer kan kan få

• Giz the wiz

ta inte ut dom då dör dom...... iaf mina 20 plant bye bye
    fast e klart mina kom från easy plant så det säger väll allt.

ville bara önska dej lycka till

• lieh

Jag har hört att man får fler jordgubbar om man hänger upp plantorna. Eftersom då ligger inte gubbarna mot jorden och blir förstörda eller uppätna av fåglar.

• Camillae

hoppsan jag har dom inom hus ,
    har fått några från Svärmor och sen ska vi köpa några till så att vi får lite till

Inte kul att dom inte överlevde dina plantor testade du HLR ? (Första hjälpen)

ha ha ha sorry dålig humor ....

Tack jag hoppas att jag får till dom för det är ju så gott att äta
    Det där med att hänga upp har jag nog oxå hört
    så det tror jag nog att det kan funka

Tack för alla tips jag får ni e som snäll

• happy bunny

Jag har ett jordgubbsland på 30 plantor, fler är på väg upp, måste rensa de små som sprider sig.. Men jag vet inte hur jag ska sköta dem. Det är ju vår första sommar i huset och jag vill inte genast ta ihjäl de fina plantorna. =)
    Men ett nät att täcka över dem för fåglars skull har jag iaf. tänkt att inhandla.

• Camillae

Ja det har jag oxå tänkt på det med nätet och igår satte min sambo ner gubbarna men satte plasten först....
    så vi ska sen i em fara och köpa nät att sätta över för att hålla div djur borta
    hoppas att det går bra för er andra och era ute gubbar

• Jenny70

Har kanske 225 plantor, nå´nting. Jag bara planterade dom i fjol & nu är dom stora som...ser att jag satt dom för tätt på vissa ställen. Där ser ut att bli MASSOR med bär, men där dom står så tätt lär dom inte bli så stora.

Har just nu span på en gubbe som ligger & håller på att bli röd...stor & fin...mmm, undrar vem som hinner först? Jag? Barnen? Grannen? Kråkorna? Täckte dom inte i fjol, men det bör man kanske göra...

Grannen slänger gräsklipp på sina. Förmodligen som gödning + att jordgubbarna då inte ligger ner i jorden & blir så skitiga.

Jag har slängt ut lite aska på mina, eftersom jag hört det ska va bra som gödning + ge godare bär. Den som lever får se.

Jag har nå´ra plantor smulgubbar & dom är SÅ mycket godare!! slurp!

Svar på tråden Skötsel råd för jordgubbar ...