• Anonym (/always)

Ska man alltid behöva va rädd?Ngn som köpt "överfallsspray"?

Ska man alltid behöva va rädd när man går ute, för att bli överfallen å våldtagen? Vad är det för värld vi lever i egentligen? Jag tänker skaffa mig sån där spray, är det ngn här som har köpt det å vart får man tag på det?
    Fan, när jag är ute på kvällarna å det är ngn bil som sakta kör förbi en med killar i som visslar å skriker, då känner jag lite panik för jag blir rädd att ngt ska hända. Fler som känner så?

• Svar på tråden Ska man alltid behöva va rädd?Ngn som köpt "överfallsspray"?
  • Anonym

jag har en spray... det var min bror som fixade den, vet tyvärr inte vart man kan få tag på det, kontakter kanske? är pepparspray lagligt? i sånt fall borde det ju finnas att få tag på!

• Anonym (/always)

har ingen aning om det är lagligt. Din spray är laglig va?

• Anonym (polis)
    Anonym skrev 2007-06-04 10:36:28 följande:
    jag har en spray... det var min bror som fixade den, vet tyvärr inte vart man kan få tag på det, kontakter kanske? är pepparspray lagligt? i sånt fall borde det ju finnas att få tag på!
    Pratar vi "riktig" pepparspray (OC-spray) som polis använder så är den inte laglig att ha! Att inneha sådan spray på allmän plats är att likställa med vapenbrott. Pepparspray går under vapenlagen och man har således ett olaga vapeninnehav om man bär sådan spray.
    Böter till fängelse för detta brott.

Seda finns det en massa andra sprayer man kan köpa som är lagliga att inneha.

Ex på sprayer man får inneha som privatperson kan du se på länken nedan.

http://www.stgeorge.se/shop/?cat_id=32&sct_id=103&subcategory2=0
  • Anonym (en som har)

Jag har köpt mitt på www.bodyguard.se som ska vara lagligt.
    Färgan i flaskan är röd som biter sig fast på den som överfaller, så att folk runt omkrig sedan reagerar på att det kommer någon som ser ut som ja jag vet inte vad.
    Har som tur är inte behövt andvända ännu.!

• W Panthera tigris

skaffa en tazer om ni vill vara säkra :)
    man kommer inte långt med "spray" man gör bara folk förbanade

• Anonym (/always)

Hej å tack för svaren! Du i inlägg 5, vad är en tazer?

• W Panthera tigris

50 000 volt :P bara den kommer i kontakt med kroppen så kan jag garantera att man inte längre behöver bekymra sig om att råka ut för nått :)

• Anonym (/always)

Det låter ju bra, bara inte jag råkar få strömmen i mig av misstag bara....!

• W Panthera tigris

everythingelse.search.ebay.com/tazer_Stun-Guns_W0QQfcclZ1QQfclZ4QQsacatZ79850
    liten shans för det :)
    såvida inte du verkligen klumpar dig .. där har du en bild på den också .. men jag kan ju direkt säga att det betraktas som ett "vapen" här och är ett brott mot vapenlagen att ha en sån med sig

jag själv tycker dock att personlig säkerhet går före lagar och regler
    det är inte dessa som kommer rädda en från en tuff situation på stan

• Anonym (/always)

Finns det ngt som är lagligt då, vill vara det samtidigt som jag kan känna mig säker?

Svar på tråden Ska man alltid behöva va rädd?Ngn som köpt "överfallsspray"?