Ska barnet vara hemma från dagis om föräldern är sjuk?
Ja som frågan lyder. Ska barnet vara på dagis om du själv vaknar upp med 39 graders feber och lunginflammation? Eller ska barnet vara hemma eftersom du inte är på jobbet?
Ja som frågan lyder. Ska barnet vara på dagis om du själv vaknar upp med 39 graders feber och lunginflammation? Eller ska barnet vara hemma eftersom du inte är på jobbet?
Barnet får vara på dagis om du är sjuk.När man är sjukskriven så kräver f-kassan att du har ditt barn på dagis.
nupp, barnet får gå till dagis.
Är du sjuk så¨är du sjuk- och då har barnet rätt att vara på dagis.
Det är meningen att den sjuke ska vara hemma och kurera sig och inte passa barn
Han är på dagis om inte jag eller Peter har magsjuka eller liknande. 39 graders feber och treåring hemma låter lugnare att sitta på kontoret i lugn och ro med 39 graders feber...huva...
Jo barnet ska vara på dagis.
Okej tack, då har jag fått svar på min fråga.
herre gud vilken fråga. jag hoppas om det är nån som svarar ja att den personen har haft lunginflamation och vet vad hon/han svarar på. Jag har haft det och jag kunde inte resa mig ur sägen utan att tappa andan så ja min son var baske mig på dagis. sambon fick lämna där för det var ett helt företag att bara ta sig till toan.
Försäkringskassan bryr väl inte sig de första två veckorna man är hemma? Då är det väl arbetsgivaren som betalar?
Skulle jag vara ensamstående och må riktigt dåligt så är jag kanske inte heller lämplig att ge mig ut för att lämna mitt barn på förskolan. Då är det kanske bättre att ha barnet hemma. Det beror ju på hur sjuk man är.
Vi får inte lämna vårt barn på dagis ifall någon i familjen (det vill säga vi föräldrar är sjuka).
Detta enligt en barnskötare som jobbar på vårt dagis, som säger att det är på grund av smittorisken.
Så då jag gick hemma sjuk fick jag ha barnet hemma, för dom vill inte ha baciller.
Det beror nog på vilken sjukdom som finns i familjen. Vid magsjuka ska helst alla barn vara hemma även om dom inte visar symptom men vid vanliga förkylningar så får dom vara på dagis. Barnen kan vara där själva också om dom bara är lite snuviga och så och orkar med verksamheten, men har dom feber tex ska dom vara hemma.
det beror väl på vad det är för sjukdom. om det är kräksjuka tex som är väldigt smittosamt så brukar de inte vilja att barnen kommer till dagis om ngn annan i familjen har det.
i sthlm kommun får man ha barnen på dagis även om man bara är ledig och är hemma. de bryr sig inte.
Klart att barnet ska gå på dagis när mamma eller pappa är sjuk... inte vid magsjuka kanske men annars.
Just nu är jag sjuk (halsfluss) och min dotter är på dagis. Pappa får lämna och hämta efter sina tider. Jag vill ju inte smitta ner nån där.
När jag är sjuk allså hög feber elelr mahsjuk elelr nått så ja mår rikitgt skit så är dottern hemma!!
Men då är jag HELT ensamstående ingen kontakt med pappan så ligger hennes förskola 15min bort om man går å 5min me cykel minst så aldrig att ja orkar resa mig å gå denna långa väg elelr cykla när ja mår så dåligt. men ni andra som skrivit här e ju 2st å då e d annelunda då skulle ja också ta henne till förskolan.
haha, inge kul igentligen men när ja mått som sämst så e ja ju själv å har inget annat val än att göra allt fats ja e jätte sjuk så har hänt att vari hemma å vari så sjuk att ja fått krypa till skafferiet,kylskåpet för att göra nå mat till henne å sen gå upp å torka när hon e på toa å sen fått sätta på massa filmer den dagen men men vad gör man
Är du sjuk får du ha ditt barn på förskolan, men ibland kanske man kan känna att barnet kan få vara hemma det också det beror ju på hur sjuk man är... Men du får lämna ditt barn på förskolan om du själv är sjuk (i de flesta fall...).
Vid sjukskrivning så är det lite olika hur mycket ditt barn ska/får vara på förskolan, beroende på varför du är sjukskriven osv. men minst 15 hrs per vecka får man ha sitt barn och i vissa fall så får man ha sitt barn heltid om så behövs...