• Puma86

Hur vet man att det är livmodern man känner?

Ja läste att någon kände livmodern redan i v 8 på utsidan av magen... fast väldigt långt ner! Man ska ju kunna känna den vid naveln vid v 11 - v 12.
    Det jag undrar är, hur vet man att det är livmodern man känner... hur ska d kännas?

• Svar på tråden Hur vet man att det är livmodern man känner?
  • Vonkan84
    Med lite tur kan man känna toppen av livmoder ovanför blygdbenet i vecka 11 om man ligger ner på rygg och känner försiktigt. Som förstföderska ska man inte kunna känna den tidigare. Livmoder befinner sig inte uppe vid naveln i vecka 11, rätta mig gärna om jag har fel.

* Veronica & Daniel *
  • Puma86

okej tack för ditt svar.. ja säger inte att du har fel.. d va vad ja hade läst...därför ja frågade!

• Teskedsmamman

Livmodern kan man inte känna ovanför blygdbenet förrän i vecka 11-12, vad det var som den personen kände vill jag inte ens veta Livmodern känns som en apelsin ungefär, både i storlek och konsistens... En ganska hårt sak som man vanligtvis inte känner där... börja känn efter så du vet när du upptäcker nått nytt...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Tudor (?) - vecka 34
  • Puma86

hehe ne om d nu inte va livmodern så vill ja nog inte heller veta va d va!
    Tack.. då vet ja mer va d e ja ska känna efter
    när d e dax....

• MammaMi83

jag kan känna min livmoder ovanför blygdbenet...och jag vet att det e den för jag e en magtryckare...haha,,, + att jag känner tappen röra sig då jag trycker på magen....e i v.9 med min andra (men 4:e grav)

• Teskedsmamman
    MammaMi83 skrev 2007-06-04 11:48:55 följande:
    jag kan känna min livmoder ovanför blygdbenet...och jag vet att det e den för jag e en magtryckare...haha,,, + att jag känner tappen röra sig då jag trycker på magen....e i v.9 med min andra (men 4:e grav)
    Tappen rör sig ändå när man trycker i de regionerna.... Fråga din BM nästa gång... Jag kunde inte känna min livmoder (eller BM) ovanför blygdbenet före vecka 11 den här gången heller... är inne på graviditet nr 6
    Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Tudor (?) - vecka 34
  • Isssan

Jag ska ha mitt första barn och kände min livmoder i v 15 då kände jag det som en kant och det var hårt innanför denna kant, det var min livmoder

• Ekorretös

Halloj,

Jag är i vecka 17 och när jag ligger på magen ibland är det som om det poppar upp en avlång liten hård ruggbyboll på tex vänster sida av magen....den kan vandra över till andra sidan och seda kan den vara helt borta och magen är mjuk igen...

Är detta livmoden, bäbisen eller nått annat...någon som vet?

(¯`°?.¸ ღ ♥ V 17 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Camilla85

Själv har jag väääldigt svårt att tro att man ska kunna känna den vid naveln i vecka 11-12... Kanske om man är omföderska men inte annars... Jag hade jättesvårt att hitta min, men när jag väl hittade den gick det inte ta miste på att det är livmodern. Känns som en hård ballong ungefär. (Har man svårt att hitta den är ett tips att känna direkt efter en orgasm, för då blir den jättehård!) =)

• MammaMi83

nä men det känns annorluunda än innan jag vart gravid....men jag tror det e olika från person till person

over and out :-P

• johandra

Jag känner min livmoder tydligt nu när jag ligger ner och är kissnödig...bäst känns den på morgonen när man e riktigt fylld

Jag går in i v 14 på onsdag och min livmoder är ungefär 2cm nedanför naveln...

Men jag kände den inte alls förrns i v15 med första barnet...

det känns som en liten hård upphöjning som man aldrig känt i magen förrut...

Mamma till världens finaste Ella 060309 + syskon på väg v13
  • MagicQueen

Jag är i v.20 och känner min livmoder vid naveln, vid v.15 var den ungefär 7-8 cm nedanför naveln. :)

Svar på tråden Hur vet man att det är livmodern man känner?