• Anonym (Liten)

Kan man hitta tillbaka till varandra efter en paus?

Jag och min sambo har varit ihop i 3,5 år. Vi har mycket jobbigt i bagaget, bland annat ett älskat barn som gått bort som nyfödd.

Nu krisar vårt förhållande ordentligt. Vi vet inte vad vi ska göra, hur vi ska orka. Det blir mycket hårda ord men kärleken finns ändå där långt nere på botten. Innerst inne älskar vi varandra.

Vi har pratat om att ev ta en paus. Vara singlar, leva själva.

Klarar man sånt? Hittar man tillbaka till varandra igen eller blir allt bara värre?

• Svar på tråden Kan man hitta tillbaka till varandra efter en paus?
  • Fruochmamma

Personligen tror jag inte på "ta en paus" men för vissa kanske det är det som behövs.

Det är sannerligen svårt när hjärtat vill men omständigheterna försvårar det.

Lycka till.

• Johanna S

Jag tror att det bästa för er är att gå skilda vägar ett tag, inte prata med varandra. Leva själva. Efter ett tag kan ni börja dejta varandra igen och då få reda på om ni fortfarande vill vara tillsammans. Men jag tror att det är viktigt att göra ett avbrott helt och hållet och inte ha någon kontakt under den tiden. Då kan det lätt bli ett kk förhållande, vilket gör att ingen riktigt har tid att tänka efter. Så var det för mig alla fall, jag och min pojkvän var tillsammans i 2 ½ år, sen gjorde vi slut men träffades ändå i ett halv år då vi inte riktigt visste hur vi ville göra. Sen gjort vi ett definitivt slut och pratade inte med varandra. Men nu efter 3 år så är vi tillsammans igen och är nu sambo. Vi har ett mycket bättre förhållande nu är innan.

• Anonym (är där.)

Johanna s, hur länge var ni ifrån varandra? träffade någon av er en ny under tiden?

• Johanna S

Vi var i från varandra i 3 år. Jag träffade en annan som jag fick barn med. Han hade flera korta förhållanden.

• Anonym (cissi)

jag och min sambo var ifrån varandra i 7 månader. Han klarade inte av att ha ett förhållande, var osäker på mig. Under denna tiden pratade vi inte på fem månader. Levde våra egna liv som singlar. Han startade också ett nytt förhållande. Men sen började vi så sakta prata igen.

Nu är vi tillsammans igen. Bättre än det någonsin varit. ska gifta oss till hösten. Tiden isär fick oss båda att inse att vi inte ville ha någon annan.

Så visst kan det fungera.

• Nienna

Jag och min pojkvän gjorde slut, och träffades inte på ett år. Under den tiden dejtade jag flera andra, vet inte riktigt hur han gjorde. Efter ett år började vi umgås igen, mest som vänner, och successivt blev vi mer och mer intreserade. Efter två år blev vi ihop igen, nu har vi varit tillsammans i snart tre år och väntar vårt första barn. Förhållandet blev helt annorlunda andra gången, mycket bättre på alla plan

• Anonym (är där.)

tack tack för era storys!! blir alldeles tårögd!! Jag o mitt ex har varit ifrån varandra i lite mer än 1 år, o han har en ny sen ganska länge tillbaka. Dock har det känts som att han inte är säker på sina känslor. Jag älskar honom, o vill inte ge upp.
    Ni fick mig att se ljusare på framtiden, jag lever mitt liv, men vet att det ändå finns en chans..

TACK!!

• Anonym (Liten)

Tack för era tips... Det känns skönt att höra att det faktiskt kan komma något gott ur en paus. Har ni allihopa varit "rörande överens" eller har ena parten viljat ta paus mer än den andre?

I vårt fall är det mest jag som vill, jag känner mig känslomässigt urholkad. Död. Tom. Fast jag vet att jag bryr mig om honom. Älskar honom rent av! Men inte nu. Orken finns inte.... *tårar*

Kram och tack...

Svar på tråden Kan man hitta tillbaka till varandra efter en paus?