• tilda81

Är så arg! (gulliver säng)

var i väg och köpte en jättefin begangat gulliver säng men utan madrass,jag och sambon var till Ikea igår köpte de sista madrass m.m. När vi kommer hem och ska lägga i madrassen så är den för stor!!!

Då visade de sig att dom har höjt priset i affären på gulliver och gjort säng och madrass större... dessutom har dom inga gammla mott kvar! kunde dom inte ha sakt det när jag stod det eller gjort en större reklam skyllt så att man såg de!

i 2007 ikeas katalog då är de dom gammla motterna på sängen... blir så arg motterna är nu 60/120 och på min säng 55/112!

På babyland är motterna 55/115 vet inte hur de skulle se ut heller inge kul att ha förstor madrass :(

• Svar på tråden Är så arg! (gulliver säng)
  • johandra

Kan du inte skära till madrassen bara då???

Mamma till världens finaste Ella 060309 + syskon på väg v13
  • hanna 86

Du kanske kan få tag i en madrass på blocket? Eller gör som så att du skär i madrassen helt enkelt...Ett tips är att ta en cm större än va sängen är och trycka ner madrassen. På så sätt ligger madrassen bättre. Tycker vår har en springa runtom madrassen hela tiden...

• Ina 67

Har läst i tidigare trådar att IKEA ska tillhanda hålla ett litet lager på de mindre madrasserna. Ring IKEA, det kanske går att beställa och så kan du lämna tillbaka den som är förstor. Annars får du skära till den så att den passar.
    Läste att de bytte måtten på alla sina sängar för att de skulle följa standard måtten, vilket de inte gjorde förut.

En liten ängel till oss kom, gladde oss, men vände om
  • Swifty

det går att betsälla efter en madrass i det gamla måttet, gå till disken "återköp, byten" så fixar de det där.
    Jag har oxå en ikea spjälsäng men ingen madrass, så vi fick samma problem. Fast vi fixade det genom att lämna tillbaka spjälsängen i det gamla måttet (var bara 2 månader gammal, ikea har ju 3 månaders öppet köp + oöppnad förpackning) och tog en ny istället.

• Sup3rstar

jag har en gammal gulliver som min faster köpt på loppis, har köpt till madrass själv men befarar att den kommer vara lite för stor..
    Men de löser man ju lätt genom att ska till den i rätt storlek!

• tilda81

Men den är inte så lätt att klippa till då lär jag väl sy till överdraget också? jag är inte så händig :) men hade dom inte kunnat gjort nya mått till 2008 katalogen istället! jag hade inte en aning om det,känner inte för att åka dig igen heller.

vi får se hur jag gör!

• sömnig

tilda81: du kan fortf beställa madrassen Sultan Blunda i det gamla måttet. Gör som någon skrev, gå till Byten & Återköp så fixar det sig. Annars är mitt tips oxå Blocket... Lycka till!

• nbv

vi fick en diktad spjälsäng i den gamla strl:en och så fort jag fick höra att de gamla måtten skulle bort rusade jag till Ikea för att roffa åt mig en av de sista madrasserna som fanns kvar! är så glad att vi hann!
    tycker det är rätt störigt att Ikea gör så här. Visst hade dom väl kunnat ha kvar sina egna strl:ar också?

Kolla efter madrass på blocket eller tradera, har sett flera oanvända där så det är ett tips!

Annars går det ju att specialbeställa om du inte vill klippa till själv.

Svar på tråden Är så arg! (gulliver säng)