• Nayana

Ont i övre delen av magen? Sammandragningar?

Jag har haft ont i övre delen av magen hela dagen. De kommer och går. Magen blir spänd, men jag känner inga menssmärtor eller så.
    Kan det endå vara förvärkar?

Dessutom är bebisen extra livlig idag, som om den tycker det är trångt.. och försöker töja ut magen eller ta sig längre ner i bäcknet.

Någon som varit med om någpt liknande?

(Jag är i vecka 37(36+3)och bebisen är fixerad)

• Svar på tråden Ont i övre delen av magen? Sammandragningar?
  • jordgumman

Jag tycker att du ska ringa till förlossningen. När jag har varit i kontakt med dem för värk så har de frågat om det är i övre delen av magen. Jag vet inte varför de undrar just det.

Det är säkert lugnt, men bäst att kolla med de som kan det där.
    Lycka till!

• Nayana

Tack för svaret.. ska ta och ringa direkt.
    Hoppas det inte är nåt farligt då :S

• jordgumman

Skriv gärna igen och berätta vad de sa.

• Mamasita 07

Hur gick det??

*Mitt Lilla Hjärta * BF 25/8-07
  • Natimaria

Hej! vill inte att du ska oroa dig men det är bäst att ta det lungt och ringa till förlossningen, jag hade samma sak förra söndag sen åkte jag in på måndag och vattnet gick, då var jag i veckan 32....vattnet har kommit tillbaks igen och efter en vecka på sjukhuset sängliggande har jag kommit hem idag...allt verkar okej nu så vi får se om bebisen kommer innan ändå eller får man vänta ett tag till....lycka till

• Nayana

Det var ingen fara, men vi fick rådet att lägga oss tidigt idag.
    Vågar inte tolka in för mycket i det rådet. Så vi får väl se vad som händer, man kan ju altid hoppas.. ;)

Tack igen för svaren! :)

• Natimaria

jaha!! nu läste jag att du är ju i vecka 37 , då tror jag att du ska snart få en liten bebis

• Nayana
    Natimaria skrev 2007-06-04 21:20:38 följande:
    Hej! vill inte att du ska oroa dig men det är bäst att ta det lungt och ringa till förlossningen, jag hade samma sak förra söndag sen åkte jag in på måndag och vattnet gick, då var jag i veckan 32....vattnet har kommit tillbaks igen och efter en vecka på sjukhuset sängliggande har jag kommit hem idag...allt verkar okej nu så vi får se om bebisen kommer innan ändå eller får man vänta ett tag till....lycka till
    Oj, då kanske man ska ta och lägga sig.
    Hoppas att din bebis stannar där inne ett tag till, så att allt går bra. Måste vara obehgligt att få vattenavgång så tidigt.
    Tack så mycket! Lycka till du med!
  • Mystic

igår hade jag ont i övre delen av magen, svårt att förklara, idag är jag jättekonstig, varm och svettas av och till.. och har till o från malande "mensvärk"...
    Gick in i vecka 38 idag...

Åhh jag hoppas på bebis snart:) men vågar inte tro att de skulle vara nåt på g..

• AHöst

Sammandragningar kan man ha under hela graviditeten, speciellt sadana som inte gor ont. Om bebisen stretchar och trycker tillrackligt kan det ocksa gora att man far en sammandragning.

Svar på tråden Ont i övre delen av magen? Sammandragningar?