• Anonym (RÄDD)

Ont i vänstra bröstet... ?

Jag har under ca 4-5 veckors tid fått en konstig känsla i mitt vänstra bröst ibland. Det kan gå en hel dag och allt är bra, och sen, helt plötsligt, "hugger" det till. Som en ilande känsla. Jättesvårt att hitta ord för själva känslan. Men det "trycker" och känns obehagligt. Det har hänt ca 2-3 gånger att det har gjort ont i det högra bröstet också.

Jag känner och ser ingen knöl/knölar. Bröstet ser ut som det brukar.

Vad kan det vara? Någon som vet?

Jag har inte vågat ringa till MVC för jag är LIVRÄDD för sjukhus och nålar... läste om hur man gör ett cell/vävnadsprov och började nästan gråta. Jag vill verkligen inte vara med om det..

• Svar på tråden Ont i vänstra bröstet... ?
  • Anonym

Samla mod till dig och ring sjukhuset. Du får då börja med att göra mammografi. Det är röntgen så dom kommer inte att sticka några nålar i dig då.
    Om det skulle vara ngt, vilket jag inte tror och hoppas så är det viktigt att upptäcka det i tid. Du vinner ingenting på att dra ut på det. Kom igen, det här fixar du!
    Kram..........

• cizzin

Jag har sedan februari haft liknande smärta. Gick till en läkare som skickade mig vidare till en sjukgymnast som sade att det var bröstmuskeln som krånglade. Berodde bla på för mycket tid framför datorn. Jag var säker på att jag hade bröstcancer men icke, det var bara en muskel.

• Anonym (RÄDD)

Cizzin:

Jag har ju suttit framför datorn ganska mycket sen det här började. Och jag tränar inte någonting, går bara promenader.

Vad gjorde läkaren för undersökning när han kom fram till att det berodde på bröstmuskeln??
    Vad får du träna hos sjukgymnasten? Har det blivit bättre?

• cizzin

TS:
    Läkaren gjorde en vanlig undersökning, men kom fram till att en sjukgymnast vore bättre. Sjukgymnasten masserade ryggen, och sen knäckte han axlar/skulderblad. Jag fick även massageövningar för axlar/rygg att göra hemma.

Jag tränar inte något hos sjukgymnasten, utan går på gym och försöker stärka ryggen och axlarna.

• Hint

Jag har fått stickande smärtor vid vänstra bröstet ända sen jag var liten. 'sendrag i hjärtat' brukade jag kalla det, vilket är långt ifrån sanningen iofs
    Det blir svårt att ta djupa andetag och istället får jag kippa i mig luft i små doser. Det var en sjuksköterska som sa vad det var men jag minns inte...kärlkramp kanske? Nä jag kommer faktiskt inte ihåg. Men kanske är det samma symptom som jag har ibland som du känner?

• Anonym (RÄDD)

Hint:

Nej, det är inte en sån känsla. Just den känslan du beskriver har jag också fått ibland. Det tror jag dom flesta får nån gång. Men det här är något helt annat, det gör ont i själva tutten liksom..
    Tack ändå!

Svar på tråden Ont i vänstra bröstet... ?