• Anonym

Kan familjerätten ljuga?

Hej!
    Mitt barns fader har varit och lämnat blodprov nu för undersökning av faderskpstest. Jag vet det är han som är pappan för jag har bara varit med honom. Och damen på familjerätten har fått svaret. Och hon sa att han inte var pappan. Kan dem göra fel på testet? Ljuger kvinnan? Kan man få göra om det? Har barnets pappa och hon damen på familjerätten något i hop? Man kan ju undra..
    Kan man ringa upp och höra med dem i Linköping om svaret?
    Det här verkar ju inte klokt.

• Svar på tråden Kan familjerätten ljuga?
  • turia

nej verkligen om du nu inte har jesus som far till barnet?
    mkt märkligt, kräv o vete mer om det där...

• Anonym

Ber att han gör ett nytt det verkar ju helt konstigt..Har du bara varit med honom så måste det ju vara han?? Dom får väl inte ljuga där. Kan han har bytt ut proverna? vet inte riktigt hur ett faderskapstest funkar........

• Anonym

Tro mig, det kommer jag att göra. Det låter skumt det här.

• Syllen

Jag fick ett brev hem med svaret på faderskapsprovet har inte d fått det?
    Jag prata aldrig med familjerätten ifall dom hade fått svar innan mig.

• Anonym

Så familjerättens ska skicka svaren direkt hem till en, eller?

• Anonym

Så familjerättens ska skicka svaren direkt hem till en, eller?

• Anonym

Är det du som har ringt familjerätten eller blev du uppringd?
    Om du har bkivit uppringd så kanske det var en kompis till killen som ringde?

Kontakta familjerätten igen och kräv skriftligt besked.

Självklart får dom inte ljuga, den som skulle göra det i sådant ärende skulle åka dit för grovt tjänstefel.

• helsingborg42

När man gör ett faderskapsprov, då kommer ett utlåtande från Linköping, där resultatet redovisas.
    Detta utlåtande har du rätt till att få en kopia på.
    Så kontakta famlijerätten och be få en kopia.
    Vill du vara helt säker, då begär aktinsyn, så att du få kopia på alla handlingar i ärendet inkl. diarielister och tjänsteanteckningar.

Familjerätten får inte ljuga, men dem kan ju "tolka" så länge deras tolkningar inte är öppenbar felaktiga...

• Anonym

Har mannen gjort faderskapstestet på en vårdcentral? Har dom varit noggranna och kontrollerat hans identitet? Det händer att folk skickar dit sina vänner för att komma undan från ett faderskap.

Det är tingsrätten som ska fastställa faderskapet på grundval av provet. Deras beslut kan överklagas till Hovrätten.

Kontakta socialnämnden och berätta vad personen från familjerätten har sagt och be dem undersöka att allt har gått rätt till.

• helsingborg42

Jamen SNÄLLA

en faderskapstest har helt strikta regler för hur den skall gå till väga. Däribland att man skall legitimera sig med godkänt fotolegitimering.
    Dessa prov skickas även med särskilt märkning, och behandlas som bevismaterial.
    Provtagningen sker på ett godkänt laboratorium...

Nej, finns utlåtande från Lidköping, då är han inte pappan...

Svar på tråden Kan familjerätten ljuga?