• Mammsen

Sertralin

Jag har nu ätit Sertralin i 10 dagar, känner nu att jag är på väg "neråt", kan det bero på tabletterna eller kan det vara en "vanlig" svacka. Finns det nån som ätit denna medicin och vet hur snabbt man känner av dom. Jag vet att det är olika från individ till individ, men jag kanske får veta på ett ungefär iaf.

Känns bara så jobbigt att man måste bli sämre innan man blir bättre......

• Svar på tråden Sertralin
  • Anonym (1)

Fram till att dom börjar hjälpa fullt ut så kan man känna sig nere. Allt kan kännas mycket jobbigare än innan man började med tabletterna, men det gör över sedan.

• reggaewoman

Det är jättevanligt att man mår sämre först,jobbigt men stå ut. En läkare sa till mig att tabletterna hade bäst effekt på de som först fått kraftiga biverkningar. (det var hennes erfarenhet iaf) Sertralin kan dröja upp till 6 veckor innan de börjar verka, men det kan även gå betydligt fortare. Det kan bla bero påvilka symptom man behandlar!

Hoppas de hjälper dig lika mkt som de hjälpt mig...!

• Dorinda

Kan bara hålla med föregående talare. Jag har ätit sertralin i ett och ett halvt år snart (jag älskar dem och tack gode gud att de finns ). För att ge dig lite positivt hopp mitt i ditt dåliga mående kan jag vidarebefordra vad min läkare sa till mig när jag började:

Jag hade sjukt mycket instättningsproblem och mådde verkligen piss under de första 6-8 veckorna. Då sa min läkare att graden av insättningsproblem (eller biverkningar) ökar i relation med individens behov av serotonintillskott. Det innebär att den slutliga förbättringen av medicinen blir större ju jobbigare insättningen är.

Jag vet inte om han sa det till mig för att få mig att må bättre när det var jobbigt i början, men hursomhelst blev det verkligen toppen-bra för mig när jag fått rätt dos. Så lycka till och håll ut! Hoppas att de funkar lika bra för dig som för mig.

• Dorinda

Oops! När jag skrev "föregående talare" menade jag egentligen Anonym (1), men eftersom mitt inlägg är nästan identiskt med Reggeawomans så funkar det kanske att jag hamnade därefter ändå!

• Believe In Faith

Dessvärr mår man lite sämre i början med dessa tabletter...men det är vanligt...men visst är det jobbigt när man bara väntar på att få må lite bättre...full effekt om man kan säga så är ju olika,men mellan 3-5 veckor sa min läkare!
    Hoppas att du mår bättre snart!

ღ Älskar Wilma och Alwin ღ
  • Mammsen

Tack alla ni som svarat. då kan jag nästan härröra denna svacka som att det kan vara tabletterna, då är det bara att liksom hänga med.

Svar på tråden Sertralin