• VIXIE

*Har visserligen haft katter som ätit konstiga

Har visserligen haft katter som ätit konstiga saker förr men den här tar priset.Han är en rävröd skåning på ca 5 kg muskler(fick följa med hem till Göteborg som kattunge då vi varit på bröllop i Kabbarp utanför Malmö)
    Då hoppade han upp i mitt knä och snodde min honungsmelon (brunchen dagen efter bröllpet)
    Ijulas drack han varm starkvinsglögg,han kan lätt äta en halv banan och förra helgen kom jag på honom att lapa rödvin ur min mans glas!!
    Dessutom ÄÄlskar han Body shops produkter,handkrämer,ansiktskrämer och bodybutter,allt är smaskens .Det gäller att snabbt hoppa ner under täcket om man smort in sig innan man går och lägger sig.Han har väldigt sträv tunga.
    Finns det fler katter med udda smak här på forumet eller är Guzto-Näza själv om denna märkliga smak??
    Vixie

• Svar på tråden *Har visserligen haft katter som ätit konstiga
  • Beanie

Hahaha! vilken kul katt! kom o tänka på den där låten Baloo sjöng " jag vill ju va som duu..!"

• Beanie

hmmm... det kanske inte alls va Baloo som sjöng den(?)..

• nikon

Äter han kattmat? eller duger den inte?

en kompis katt äter apelsinklyftor, och allt annat än kattmat. Mina katter äter nästan bara kattmat, ibland de får för sig att det är gott med tonfisk och lök.

• hulahula79

jag har haft kattungar som slogs om vem som skulle sno GURKSKIVOR där kunde jag sitta och locka dem med ostbitar...

• Hygea

Hahah, vad kul att höra en katt som är som vår, Torkel.
    Han äter bananer, tvål, jord, vitpeppar, vitlök, slickar i sig allt han kan komma åt. Äter damm, papper, små plastsaker.. Potatis, äpple.. u name it!! ALLT!
    Hur han fick i sig vitlök och vitpeppar var att jag hällde lite i blommorna så han skulle ge fan i dom men då slicka han upp kryddorna istället.. *suck* + att han hoppas gärna i badet frivilligt! *haha*
    Han är som en liten bebis som stoppar allt i mun! Sen får han iof lida av det när han ska på toaletten..

• Belana

Vixie: din katt är nog en alkis, har du funderat på att anmäla den till ett tolvstegsprogram? Våran Sonja (du ser hennes öga) gillar min frukost mer än sin: flingor med mjök. Och helst om hon själv får fiska upp dem med tassen.

• Hygea

sign, jo men det är ju inte så att jag GAV honom det. Han slicka upp det själv.. Var där hela tiden! Knäppa katt!

• cotton

Ha ha charmig katt!

Mina katter äter helst kattmat som precis lagts på en något uppvärmd tallrik (nydiskad i varmt vatten). Annars äter de ost, skinka, rå bacon, smör, olivolja, glass, chips och så vidare. De äter allt. Inga konstiga saker dock...

Min mammas katt dricker dock coca cola. Du kan inte lämna ett glas cola på bordet, för då hoppar hon upp och dricker upp det! Inte bra för hennes gaddar direkt...

• sign

troxii: jo det framgick av ditt inlägg, det var riktat till nikon

• MyFine

Mårris äter gärna plastpåsar.. Vilket inte är det bästa för hans mage.. Så om man råkar lämna framme en plastpåse så är han genast där o tuggar.
    Annars så gillar han o hans kompis Stig-Helmer muffins oxå..

• Kattbeundrare

Fick rosor med brudslöja på vallentajn. Åh! Va glad Tigger blev, blommor till mig tänkte han å börja smaska på brudslöjan Mmmmmm.
    Måste ha dom med mig överallt annars är han där som ett skott. Får köpa gräs i dagarna.

• VIXIE

Glömde säga att han dricker även apelsinjuice och föredrar Mjau torrmat och det ska vara med råge i skålen annars blir han sur och häller ut vattnet eller biter någon i vaden.
    funderar på att döpa om honom till Persbrant då han har lite samma humör som denne skådesspelare. Han är en ganska stor katt och säger man "näsa" till honom ställer han sig på bakbenen och lägger framtassarna runt halsen på en och pussas.Gullig är han emellanåt.
    !2 tegsprogramm hade kanske varit nåt,jag trodde att katter brukade rygga tillbaka när de kände doften av alkohol.fattar inte hur han kunde lapa isig varm starkvinsglögg!!?
    Vixie

• VIXIE

Beanie: Det var väl den där orangoutangen ,Louie eller nåt, som sjöng den va?
    Vixie

• Borboleta

Skojiga katter ni har! Måste berätta en grej om min fd katt (hon har flyttat hem till min mamma nu...)

Min lilla Missan älskar att leka med och gnaga på presentsnöre. En gång när Missan promenerade omkring i lägenheten så såg jag nåt som hängde från baken på henne. Då hade hon käkat upp en bit rött snöre, så när hon bajsade så kom det ju ut, men inte hela, utan en bit var utanför och en bit innanför. På änden av snöret (typ 7cm nedanför baken) dinglade en bajsklump! Det såg så attans roligt ut!

Svar på tråden *Har visserligen haft katter som ätit konstiga