• Anonym (Ida)

sprickor i underlivet!!!

Hej alla fina tjejer därute!
    Jag vill bara dela med mig av mina erfarenheter och lösningar när det gäller torra slemhinnor i under livet, för jag anar att det finns många fler än jag med detta problem!!

Jag har haft ett h-vete i flera år med detta, till sist planade sexlivet nästan helt ut eftersom det bara "slet och drog" i mina slemhinnor (som inte var ett dugg slemmiga) trots glidmedel etc. Behandlades med svampmedel och andra salvor, till och med med medicin mot herpers men inget hjälpte. Jag sprack efter samlag och vid mens.. Jag ringde den läkare som skrev ut medicinen mot herpes (Citygyn i Stockholm) och de erkände motvilligt att de inte testat för det trots att jag lämnade blodprov, däremot hade de testat blodvärden och en del andra grejer..

Efter att ha prövat allt gjorde jag en sökning på internet och fick en del intressant att läsa. Privatpersoner (unga tjejer) hade skrivit om dessa problem och fler gav samma svar; SLUTA ÄTA P-PILLER!! Nu när jag gjort det och börjar smörja med lite olivolja efter dusch har ALLA DESSA PROBLEM UPPHÖRT!! Jag vände mig till MVC som lät mig sätta in spiral trots att jag ej fött barn, jag har inte haft den så länge (ca en månad) men än så länge fungerar det, jag kan ha sex!! Om detta inte skulle fungera får det väl bli kondom då, för trots att de luktar som diskhandskar är sex med kondom bättre än inget sex alls!

• Svar på tråden sprickor i underlivet!!!
  • Anonym (Grattis!)

Kul att du kan ha sex igen! SJälv tål jag ej hormonerna och har aldrig ätit ppiller mer än högst några månader. Det är inte bara gott med ppiller...

• Anonym (Muffe)

Jag har samma problem, får små sprickor i den tunna huden runt slidöppningen vid sex, onani, cykling eller bara råkar sära för mycket omedvetet.

Äter p-piller, men kan nog inte hitta ett bra alternativ till dom. Har testat p-plåster, men det gjorde ingen skillnad.

Min sexlust är nere på noll då jag vet att jag inte blir ordentligt våt, utan bara får ont efteråt av dessa jävla sprickor.
    Har dock inte en tillräckligt förstående pojkvän, som tror att det är honom det beror på istället...

Testade du något receptfritt preparat innan du slutade med p-piller? Har läst om salvor och vagitorier som ska hjälpa torra slemhinnor, men aldrig testat något.

• Anonym (jag med!)

har exakt samma problem! och killen min är inte förstående.. blir lite ledsen. Vill han att jag ska ha ont bara för att han ska ha det lite skönt...?

• Anonym (bra nu)

Jag hade också samma problem för några år sen. En gynekolog tipsade mig då om att bara tvätta med olja och smörja in en gång om dan med olja eller fet kräm. Om jag håller mig till det så har jag inga problem, men om jag glömmer av mig en period så kommer sprickorna tillbaka.

• Anonym (Vagifem)

Jag fick utskrivet Vagifem, ett litet piller som man för upp i vaginan. Det är igentligen för kvinnor i övergångsåldern som har torra slemhinnor, men hjälper även unga kvinnor med tunn slemhinna. Slemhinnorna blir tjockare och spricker inte lika lätt. För mig fungerade det superbra. Slutade när jag väntade mitt första barn, efter mina barn har jag aldrig behövt använda det igen.

Svar på tråden sprickor i underlivet!!!