• Anonym (Tjejen)

Bada och mens?

Kanske borde en kvinna på snart 30 ha bättre koll på sånt här... Men jag har ätit minipiller i många år och har aldrig behövt bekymra mig...

Nu skall jag iaf sluta med p-piller och kommer då (förhoppningsvis) få tillbaka min mens i sommar. Hur gör ni när ni badar och har mens? Använder ni tampong och byter direkt efter bad? Eller låter ni helt enkelt bli att bada de dagarna? Tips mottages gärna! Jag älskar ju att sola och bada

• Svar på tråden Bada och mens?
  • Mysluvan

När jag hade mens badade jag med tampong och bytte den direkt efteråt.
    Tyckte jag fungerade bra.

Många är kallade, få är utvalda.
  • Ilonasmamma

badar med tampong dem ggr jag velat bada, men då har vi varit på solsemester eller dem sommrar det varit så himla varmt, annars avstår ag. Byt tampong direkt efter badet bara

• Anonym (Tjejen)

Tack för svar!

Det är inte krångligt att hålla på och byta när man är på stranden då?

• limmelime

vill bara inflika att om man e extra känslig så hade jag låtit bli att bada de dagar man har mens, för risken e ju som sagt mycket större för infektioner i underlivet under mensen.
    min läkare avrådde mig att träna simning under mensen när jag var i tonåren av den anledningen.

• Mysluvan

Man får ju gå till en toalett men det brukar det ju finnas på större stränder iaf.

Många är kallade, få är utvalda.
  • Ilonasmamma

besök en strand där du vet finns toaletter eller omklädningsrum. Då är det inte krångligt.

• Anonym (Tjejen)

Ja, jag får hålla mig till stränder med toalett

Skall utomlands i sommar så jag hoppas att jag klarar mig den veckan Fundersam

• limmelime

eeeh...va e de som e äckligt?

Svar på tråden Bada och mens?