• vera82

Använder era barn solskydd???

I vilken ålder började ni isf.
    Min sambo var på apoteket igår o frågade efter solskydd o då frågade dom hur gammalt barnet va.7 mån sa han o då fanns det inget solskydd för barn under 1 år pga att det inte blivit testat reaktioner på så små barn o att det bästa var att undvika solen så det gör vi men iblans smyger sig solen på så man blir lite orolig för solen är ju så himla stark nu.
    Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Använder era barn solskydd???
  • Fru Gustavsson

använder inget solskydd, sonen är strax över 6 månader. Håller oss undan den starka solen, och är vi ute är det parasoll och heltäckande kläder som gäller.

• Fru Fasth

vi köpte på apoteket igår till vår dotter på snart 7 månader. Dom gav oss BAMSES solskyddsfaktor 30! Kanon när man ska bada!

~~Ronja är mitt hjärtegull~~
  • Jordgubbstjejen

Du ska köpa solfaktor som har fysikaliska medel i sig....de andra är farligt! Du ska inte smörja in bebis hela kroppen utan ex fötter,händer och näsa....men annars så är det heltäckande bomullskläder som gäller! Men Bamses solkräm rekomenderade vår BVC!

• Måndroppe

Hej och god morgon,

Inför denna sommaren så har vi köpt solskyddskläder inklusive solkeps och allt har en solskyddsfaktor +50 Mycket smidigare och slipper oroa sig för solens starka strålar, då iaf vi älskar att vara ute i solen. Och oftast är vi ju ute då solens strålar är som farligaste.

Och hur skönt är inte det att, vi slipper krämer som innehåller mycket skit. Nu kan vi minska på det och smörja in på färre ställen som ansikte, händer, fötter..

Så ett tips från mig är att köpa solskyddskläder, finns massar av olika sidor på nätet.. Bara att googla

Lycka till!!

• Plumpan

Jag o min dotter (8 mån)var ute på stan igår o satt på en uteservering, solen var bara framme då o då men vi lyckades ändå bli lite rödnästa... Min dotter hadde en solhätta på sej o långärmad tröja så jag trodde inte d va nån fara men där ser man....
    Ska köpa solskydd idag! Ska nog kolla in den där Bamse lotionen...

• SandvikenMamma

Solskyddsdräkter kan finnas på Apoteket också, såg det när jag var där igår

• Mayda

varför måste man ha solkläder? räcker de inte med vanliga kläder?

• Jordgubbstjejen

En vit t-shirt har bara solskydsfaktor 4 tror jag det är...solkläder är perfekt när man ligger vid stranden till exempel! Men behövs ju inte när man promenerar på stan! Ha bebis i skuggan!!

• Jejja2

Men det är ok att använda Bamses kräm på armar, ben o ansikte?
    Sonen är 9 månader, o det är bra svårt att undvika solen hela tiden! Det är ju liksom inte så att han sitter still i skuggan, o jag kan ju inte riktigt springa efter honom med parasollet
    Nä, men ni fattar vad jag menar va?

• Jordgubbstjejen

Vad min BVC sa så tyckte hon det var ok med typ bamses på armar och smalben och lite i ansiktet! Häromveckan när jag träffade henne hade jag typ knickers på min dotter (5månader) och då tyckte hon att jag skulle smörja Wilmas ben,händer och lite i ansiktet, för jag sa att jag tänker abosolut inte sätta på strumpor på lilltjejen när det är 20-30 grader ute!Helt ok tyckte hon!

Svar på tråden Använder era barn solskydd???