• mayamimaya

Solkräm till ett åring?? Snabbt svar tack.

Hallå,

Kan någon hjälpa mig. Jag har helt glömt bort hur det var med solskydd.
    Går det bra att använda samma sort som jag själv. Solskydds faktor 20..eller måste det vara en särskild till barn??

Skulle ni välja heltäckande kläder idag..då solen lyser från klar blå himmel...funderar på att klä på henne en klänning, men det kanske finns risk att hon bränner sig. Hon ska sitta i barnvagn en stund.

• Svar på tråden Solkräm till ett åring?? Snabbt svar tack.
  • MCJA

hej bamse solkräm är än av dom bästa och aco på apoteket ca 100 styck det ska vara mycket hög solfaktor.

• Noklen

Min tjej är 1,5 och jag har inte heltäckande kläder på henne. Hon hade igår t-shirt, piratbyxor och solkeps. Vi har solskydd 25 men jag har hört att Bamses solkräm (tror det är 30 på den) ska vara bäst för barn. Du kanske har ett parasoll till vagnen för att skydda henne mot solen.

♥Moa 051020♥
  • gullsvans

kolla vad dom innehåller..dom med kemiska medel i sig ska du inte använda,det ska vara fysikaliksa medel i dem..men det kan du få hjälp på apoteket med vem som innehåller vad..det med kemiska är att du lagrar det själv i kroppen så att säga det stannar där väldigt länge..å tyvärr säljer apoteket själv både och..men dom vet iaf skillanden så fråga.

• silvanus

man ska välja en solkräm som har ett fysikaliskt filter och inte dom med både fysikaliska och kemisa filter....

bra solkrämer är då bamses och aco och man ska använda minst en solfaktor på 15......

besta skyddet är långa svalkande kläder och att va i skuggan...

• mammacatta

Alla solskydd med faktor MER än 15 har fysikaliskt skydd.
    Bara att smörja på!
    Kolla gärna så det står australiensisk standard, de är hårdast på det(ozonhålet gör dem noggranna).

Sen spelar det ingen roll om de är tyska eller svenska. Jag köper stora flaskor på Lidl för 30 eller 50 spänn - mina barn är lika vita i slutet på sommaren som i början

• mayamimaya

Tack...det blev att undvika direkt sol och en stor solhatt.
    Smörjde in så gott jag kunde med min solkräm med solskyddsfaktor 20. Men jag ska köpa bamse krämen så fort jag kan.....tack för era tips.

• Lucky

Som sagt fysikaliskt skydd ska det vara för det lägger sig som en hinna på huden! De med kemiska filter tas upp av huden...

• Mimmi69

Gå in på sidan www.testfakta.se De har precis presenterat ett test på solskyddskräm för barn. Jag har också trott att Bamse var bäst (har varit bäst i test tidigare), men nu finns det bättre alternativ!

• Malva05

Använder niveas solkräm för barn (den har 50+ i solskydsfaktor) och den ska även skydda vid bad, självklart måste man smörja flera gånger om dom badar mycke (är mycket i vatten) smörjer in min tjej 2 gånger även om hon inte badar..

• Summer80

Hej!

Jag smörjer min dotter som är 1 år och 5 månader med Aco:s solskyddskräm för barn med solskyddsfaktor 16. På Aftonbladet har de gjort ett test på solskyddskrämer igår tror jag det var och där var Bamses solskydd med skyddsfaktor 30 sämst i test. Däremot stod Aco:s solskydd sig bra i konkurrensen och allra bäst har jag för mig att någon av Loreal´s solkskyddskrämer var.

Svar på tråden Solkräm till ett åring?? Snabbt svar tack.