• Anonym (AJ)

Skadat revben, ska jag ringa doktorn?

I fredags när min sambo kramade mig så bad jag honom krama hårdare, han skulle trycka hårt vid ryggen så att den skulle knaka för jag hade ont i den (jag vet att man inte ska knaka) samtidigt så råkade han dra lite uppåt och jag fick jätteont i revbenet.
    Hade lite ont men trodde att det skulle gå över, det har blivit värre och värre för varje dag och i natt har jag knappt kunnat sova för hur jag än låg så gjorde det skitont.
    Nu funderar jag på om jag ska ringa doktorn, men det finns väll igentligen inget dom kan göra, eller?
    Kanske jag kan få nåt smärtstillande i alla fall.
    Gör juh skitont bara jag andas.

Vad tycker ni, ska jag ringa eller inte?

• Svar på tråden Skadat revben, ska jag ringa doktorn?
  • Anonym

Läkaren kan inte göra nånting åt revbenet. Det är bara att stå ut tills det blir bättre, men det kan ta flera månader innan det är bra igen.

• happy2

Jag tycker nog att du ska uppsöka läkare, för ett knäkt revben kan vara vast och eller att de har lossnat någon flisa osv så kan du få lungan punkterad, även om de inte finns så mycket man kan göra när man har bräkt revben så bör de kollas så man inte missar något,, sen så e de vila och lugna rörelser,, du känner själv hur mycket rörelser du kan göra o gå efter de kroppen säger,, Jag kan tängka mig att du har lite ont att bara andas ljupare andetag,,men se till att få lite starkare värktabletter än vanliga receptfria om de inte hjälper

Hoppas de blir bättre snart

• Anonym (AJ)

Ja, nått starkare skulle jag behöva.
    Min stackas sambo har så dåligt samvete

• Rebekah84
    Anonym (AJ) skrev 2007-06-05 13:12:48 följande:
    Ja, nått starkare skulle jag behöva. Min stackas sambo har så dåligt samvete
    Om det är de nedersta revbenen du skadat så är det troligen bara en stukning eftersom de revbenen är ytterst mjuka.
    I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.
  • happy2
    Rebekah84 skrev 2007-06-05 13:18:23 följande:
    Om det är de nedersta revbenen du skadat så är det troligen bara en stukning eftersom de revbenen är ytterst mjuka.
    Även om de skulle vara mjuk osv så bör man endå utesluta att de inte finns risk för större skada,, vi har ju inte förmågan att se inne i kroppen,,
Svar på tråden Skadat revben, ska jag ringa doktorn?