• Pokoyo

Tipsa mig om bästa pipmuggen?

Snälla ni, kan någon rekommendera en bra pipmugg till en 6-månaders som ska börja dricka vatten? Kvittar väl tänkte jag men har två olika som inte funkar bra, den ena måste man verkligen suga ordentligt på för att minsta droppe ska komma ut och en annan drunknar bebisen av.

• Svar på tråden Tipsa mig om bästa pipmuggen?
  • Manjari

Esskas muggar med mjuk pip gillade vi. Finns i både rosa och gråblå. Köpte dem nog på Ica tror jag. Jättebra.

• Sasson

Det finns en bra på babyproffsen, den är gul med en giraff och kostar runt 35 kr har jag för mig. Den har en plastventil som man kan ta bort så den kan vara både spillfri och inte så att säga. Men även om man har ventilen borta så måste barnet suga litegrann. Har man ventilen på är den verkligen spillfri.

• Kix01

tupperwares är den bästa jag har haft, värd varenda krona.

• Zizter

har många pipmuggar och den bästa tycker jag kommer från IKEA.. den från grodtallrik setet... tallrik, pipmugg och haklapp för 29 kr!! värt varenda krona!! den kommer inte för mycket eller för lite ur heller. och lätt å dricka själv ur..

Vem behöver dokusåpor när familjeliv.se finns????
  • Auris

Vår favorit är också IKEA muggen, fast inte grodan utan den genomskinliga med rött lock.

Spillfria muggar är generellt ingen höjdare, går för trögt när ventilen är i och droppar jättemycket när man tar bort ventilen. Dessutom är ventilerna bökiga att rengöra och försvinner efter ett tag.

• Lewe

Tycker oxå bäst om Esskas. ca 30kr kostar dom och finns nu oxå i blått och grönt.

• Modesty1974

Eko har en mugg som är spillfri, jättebra.

• Pilla70
    Kix01 skrev 2007-06-05 23:52:38 följande:
    tupperwares är den bästa jag har haft, värd varenda krona.
    är jätte bra tycker jag med. lätt för dem att dricka ur själva.

sen tycker jag om mams spillfria mugg.
    billig och bra.!
    Älskar mina små prinsar och min stora prins
  • AiramE

Jag håller med om att tupperwares är klart den bästa!!!

• CrystalHeart

Vi använde en jättebra från Avent.

Den finns i 2 storlekar, den mindre är med mjuk pip, och den större med hård. Och i massa olika färger.

Den är spillfri, men ändå inte svår att dricka ur.

• eriXa

Köpte en för 39 kr på ICA (spillfri) och den funakr super! =)

Svar på tråden Tipsa mig om bästa pipmuggen?