• Tjej 83

kantsten elelr vanliga stora stenar runt rabatten?

vilket ska man ha?
    de kantstenar ja kollat på kostar 134kr per kvm.
    men det kanske blir fult o ha det så rakt?
    skulle de kanske va snyggare med stora stenar o ha runt rabatten istället?

men vart hittar man dem?
    får man ta dem i skogen? o vid stranden??

• Svar på tråden kantsten elelr vanliga stora stenar runt rabatten?
  • annca

Beror ju på hur tomten är planerad för övrigt...

Själv tycker jag att naturstenar passar bäst vid en sommarstuga eller en naturtomt, och att vid en vanlig villtomt blir det snyggare med lite striktare former.

Och nej, du får inte plocka sten hur som helst i naturen, men fråga en bonde som plöjt sin åker om du får plocka, för han burkar ändå bara tycka att stenarna är ivägen!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Tjej 83

härär det 6 hus i rad.
    ingen har någe speciellt i sin trädgård så man kan ha hur som.
    o en väg som går utanför så ingen ser egentligen nånting
    men vi har en häck o ska ha staket på insidan sen en rabatt,
    o dås ka vi ju ha en kant på rabatten.

om man tänker hur de ska bli så verkar stora senar snygg o kantstenar så små så de inte syns när gräset växer o så.

ja ja tänkte på de med bönder som ahr stora stenar..
    men finns det ingen annastans? typ återvinning?

• RiaRa

Ett annat alternativ är ju trälist. Finns att köpa på rulle i 3 olika höjder. Vi har sådan på endel rabatter och sten på andra.

Snyggt vilketsom. Trälisten syns på bild sid 2 i mitt galleri. Stenen har jag tyvärr ingen bra bild på än. Ska fixa...*rusar ut med kameran.

• Lola Jämtland

Jag tycker det blir mer "levande" med vanliga stenar....

Kantstenar gör allt så "stelt" lixom....

//Jag har allt...o ändå saknas något......
  • RiaRa

Kom ju på, du har ju redan bestämt dig för en sorts sten. Glöm mitt inlägg. Sorry

• Tjej 83

riara ja fundera på trä med, men ne vill inte ha de. kollade dina kort med. de stenar du ha tänkte ja ta först o bygga upp 3 på höjden men de skulle bli jättedyrt så ja sket i de hehe

men ja tro ja tar stora stenar. skulle nog bli snyggast..

• Jenny70

Jag hade först natursten, men blev helt knäpp på allt gräs som växer mellan & som du inte kommer åt med gräsklipparen. Så jag la byasten istället - i kant med gräsmattan så vi kan liksom köra på kanten & på så vis slippa dom här höga grärsstårna som blir.
    Jag tycker oxå natursten är finast, men när det växt till sig så ser man inte kanten knappt ändå. Se´n har vi gjort rabatten så den är böjd...alltså inga raka former som gör att det ser helt stelt & trist ut.

LYCKA TILL!

• Cece2

Tänk på att det är betydligt enklare att klippa gräset om du har vanlig kantsten istället för natursten!!!

• Tjej 83

men med trimmer kan man la ta bort de gräs som gräsklipparen inte kommer åt?

Svar på tråden kantsten elelr vanliga stora stenar runt rabatten?