• Anonym

Är det tråkigt att vara sommarbarn?

Jag vet att den här frågan är otroligt korkad, men kan inte låta bli att undra ändå...

Mannen och jag funderar på att starta bebisverkstaden i höst. Blir vi gravida direkt (som vi blev förra gången) så kommer bf att bli nästa sommar. Men jag har alltid haft för mig att det är tråkigt att vara sommarbarn. Man blir aldrig uppvaktad i skolan och när man har födelsedagskalas kan ingen komma för då är alla på semestet...

Ni som är eller har sommarbarn... Stämmer denna bild? Är det tråkigt att vara sommarbarn? Har ni saknat att inte bli uppvaktad i skolan osv?

Som sagt, jag vet att det är en fånig fråga, men jag är en tänkare av stora mått.

• Svar på tråden Är det tråkigt att vara sommarbarn?
  • cloudberry79

Jag har alltid älskat att vara sommarbarn. Nu är jag i och för sig född tidigt på sommaren, så de flesta hade ändå inte hunnit åka på semester när jag fyllde år. Det har alltid varit så härligt att fylla år på sommaren. Man kan sitta ute och ha kalas, min farmor gjorde alltid så fina blomkransar att sätta i håret när jag fyllde år.. Har sagolika minnen av mina födelsedagar som barn!

Ängeln Adrians mamma med pyret i magen
  • TruckerTösen

Jag är född den 30 juli o jag har aldrig kunna haft ett rikitgt kalas för alla har varit borta på semester odyl. Ett år kom en kompis, detta känns när man är 7 år.

• Maggis

Inte så korkad fråga alls .
    Jag är sommarbarn, fyller i juni. Visst var det lite trist att aldrig uppvaktas i skolan men barnkalasen var, vad jag minns, alltid välbesökta. Visserligen fyller jag innan stora semesterruschen men å andra sidan är ju industrisemestern inte så väldigt utbredd numera.

Vad jag vill säga är väl att "vådan" av att vara sommarbarn inte lämnat några som helst men. Tvärtom. Och numera är det riktigt trevligt att fylla när det är vackert ute.

//Maggis
  • Anonym

cloudberry79: Den bilden har jag också i huvudet och det låter ju otroligt mysigt. Får jag fråga när på året du är född?

• TruckerTösen

blev lite fel, fortsättning.

men mycket beror på när på sommaren man är född. o vad ens föräldrar gör de till... men de finns ju fördelar me, fast jag personligen tycker att nackdelarna överväger. men de är ju upp till var o en.

• La lune

Jag är född mitt i juli och jag äääälskar att vara sommarbarn!! Så mycket så att jag nu själv ska få ett sommarbarn Jag har alltid tyckt synd om alla andra som inte är födda på sommaren

Oftast så är det fint väder o solen strålar, man sitter ute i trädgården o äter kakor o tårta. Alla är på gott semesterhumör. Härligt att vara ute o leka lekar.
    Jag har inte haft något problem med att få ihop kompisar och kusiner på mina kalas.
    Jag har aldrig reflekterat över att jag inte har blivit firad i skolan, inte ens när jag var liten. Man kan ju ha ett senare kalas när skolan drar igång igen om man har lust = två födelsedagsfester!
    Nu när jag är lite äldre så brukar vi fira genom att gå ut och äta på resturang och kan ju då sitta på en mysig uteservering vid vattnet! Mmmmm härligt!
    Kort sagt, rekomenderas varmt!

• Anonym

TruckerTösen: Åh, vad ledsen jag blir när jag läser vad du skriver! Ser framför mig en liten 7-åring som man får förklara för varför ingen kan komma på hennes kalas...

• cloudberry79

Jodå, jag är född den 15 juni, så jag fyller faktiskt om tio dagar. Det är oftast ganska nära skolavslutningar och sånt, men före midsommar. Perfekt enligt mig. Själv väntar jag en 1 januari-bebis..

Ängeln Adrians mamma med pyret i magen
  • Anonym

Vad snälla ni är som svarar seriöst på min fråga! Var rädd att bli lynchad...

• Anonym

cloudberry79: Då får man ju säga grattis i förskott!

Svar på tråden Är det tråkigt att vara sommarbarn?