Börjat blöda trots progesteronet?
Hur vanligt är det att man börjar blöda (får mens) efter IVF under den tiden som man fortfarande använder progesteron-vagitorierna? Eller kommer mensen oftast när man testat neg och slutar med vaggisarna?
Hur vanligt är det att man börjar blöda (får mens) efter IVF under den tiden som man fortfarande använder progesteron-vagitorierna? Eller kommer mensen oftast när man testat neg och slutar med vaggisarna?
Hej!
Jag började blöda vid vårt första ivf trots progestronet. Jag tror att det är lika vanligt att börja blöda innan man testar negativt som när man slutat med progestronet
Hej!
Jag började också blöda innan jag slutat med progesteronet, testade negativt!
LYCKA TILL
Jag började blöda på ruvardag11 med progestoronet.... testade negativt sen...
Jag började blöda på dag 15 trots prog.
Oj, jag tror att det är jätteolika.
För mig så har jag både fått blödning under och efter jag tagit vagiatorer.
Lycka till
Bägge tidigare mina tidigare IVF-försök så har jag också börjat blöda innan testdatumet....och sedan testat negativt. När jag gjorde FET så fick jag vänta tills testdatumet, ingen blödning alltså.
Under två av mina ruvningar har jag börjat blöda innan testdatum, inte rikligt, men lite. Första gången blödde jag lite rött, andra gången det hände var det brunt blod. Så snart jag slutade med progesteronet kom mensen på riktigt, eller ännu mer än vanligt. Det var negativt.
Jag har för mig att progestron är inget som förhindrar mensen att komma om det nu blir negativt däremot om man äter progynon som man ofta gör vid stimulerat FET så ska man inte få mens förrän man man slutar med dom
Det stämmer som alla varit inne på här. Jag frågade nämligen gyn igår om jag skulle sluta med progesteronet vid nåt speciellt datum för att mensen skulle komma, men fick då till svar att jag ska ta dem ända till jag får mensen. Det enda som proggisarna kunde göra var att det kunde ta nån dag längre innan mensen kom