Jämföra sig med andra.
HUR SKA JAG SLUTA JÄMFÖRA MITT LIV MED ANDRAS?
En vännina till mig har jobbat länge i en matbutik. I själva verket vill hon inte jobba säger hon till mig. Hon tycker att alla job är tråkiga.
Hon blev oplanerat gravid med sin tyske pojkvän som är 26 år och jobbar på ett företag i Stockholm. Min vännina är två år äldre än honom.
Han är "sprallig" och vill resa så mycket som möjligt så nu har han köp jorden runt biljetter och dem ska ta med deras 8 månader gamla baby.
Dem kommer att försöka hyra en lägenhet på Nya Zeeland och bo där i några månader för att se hur livet är där osv och så ska dem fortsätta till exotiska öar och till USA.
Tycker inte ni att det låter jobbigt att resa med en så liten baby. Långa flygresor och m.m.
Jag jämför mig så mycket med henne hur roligt hon har det. Så spontant liv. Hon och hennes pojkvän tar livet som det kommer. Inget missfall för hennes del utan allt gick bra.
Min fästman får jag dra med på resor. Det är inte hans grej att upptäcka världen. Han trivs så bra i Sverige säger han medans jag känner att det finns en stor värld utanför lilla Sverige. Jag har rest mycket mer än honom.