• luckysun

Jämföra sig med andra.

HUR SKA JAG SLUTA JÄMFÖRA MITT LIV MED ANDRAS?

En vännina till mig har jobbat länge i en matbutik. I själva verket vill hon inte jobba säger hon till mig. Hon tycker att alla job är tråkiga.
    Hon blev oplanerat gravid med sin tyske pojkvän som är 26 år och jobbar på ett företag i Stockholm. Min vännina är två år äldre än honom.

Han är "sprallig" och vill resa så mycket som möjligt så nu har han köp jorden runt biljetter och dem ska ta med deras 8 månader gamla baby.

Dem kommer att försöka hyra en lägenhet på Nya Zeeland och bo där i några månader för att se hur livet är där osv och så ska dem fortsätta till exotiska öar och till USA.

Tycker inte ni att det låter jobbigt att resa med en så liten baby. Långa flygresor och m.m.

Jag jämför mig så mycket med henne hur roligt hon har det. Så spontant liv. Hon och hennes pojkvän tar livet som det kommer. Inget missfall för hennes del utan allt gick bra.

Min fästman får jag dra med på resor. Det är inte hans grej att upptäcka världen. Han trivs så bra i Sverige säger han medans jag känner att det finns en stor värld utanför lilla Sverige. Jag har rest mycket mer än honom.

• Svar på tråden Jämföra sig med andra.
  • luckysun

Jag får ofta höra från min syster som bor utomlands med sin man och är hemmafru, har ett jättelyckligt äktenskap, att jag jämför mig med andra och det ska man inte göra.

När jag träffar en vännina så kan jag inte sluta tänka på vad hon har och vad jag inte har. Det kan vara vad hon har i sin relation till sin pojkvän till jättelångt fint vackert hår.

• vagabond77

Tjata med din man ut och res, gärna till någon ovanligare destination. Det är en enorm ögonöppnare för den som inte är så berest. Det finns säkert många i din omgivning som avundas dig massor av saker med. Försök att koncentrera dig på vad du mår bra av, blunda och känn efter. Kanske har du det perfekt som du har det.

• Ilonasmamma

många tittar på hur andra har det och hur andra är. Många längtar efter det andra har medan vissa kke längtar efter det du har.

även om allt verkar så perfekt i andras liv så finns det mer som döljer sig únder ytan.

så va glad för det DU har och gör det DU vill göra. Vill du resa och sambon vill stanna hemma så res ändå, men nån kompis eller familj. Jag ska resa i höst, utan gubben, fast det är inte för att han vill utan för att han åkte iväg när jag inte kunde.

• apriltösa

Hallojsan!

Varför ska man alltid jämföra sig med andra?!
    Jag gör precis samma sak, spelar nästan ingen roll vad det gäller... Hipp inredning, cool bil, snälla ungar, snygga jeans etc etc.. listan kan göras lååång.

Kan garantera att det finns folk som tittar på mig/dig och önska de hade nåt vi har.

Köp en biljett, du kan alltid åka hem igen *smilar*

Kram Millan

• luckysun

Innan min vännina träffade sin tyske pojkvän i Stockholm sade hon alltid till mig att hon aldrig hade några pengar och knappt kunde betala hyran till sin studentlägenhet.

Nu, går hon omkring med bugabuu-barnvagn(finaste märket) tror jag, berättar om hu hon och sin pojkvän planerar för sin jorden runt resa i höst med bebisen. MEN, dem bor hemma hon min vänninas mamma och det skulle inte jag vilja göra.

Kanske är det för att spara pengar, jag vet inte. Hennes pojkvän reser tydligen mycket i sitt jobb så han kanske känner att hon är ensam mycket om hon inte bor med sin bebis hos sin mamma.

Men det går mig på+ nerverna. Ibland kan jag tänka: "Hur komemr det sig att hennes graviditet gick så bra (jag fick missfall i v.19) och hur kommer det sig att hon har träffat en reslysten sprallig tysk kille som tar med henne till fantastiska platser på jorden( seyshellerna, maldiverna, sydafrika, fiji)

• luckysun

Jag funderar om han är stenförmögen, men det tror jag inte. Han är projektledare inom ett internationellt företag i Stockholm.
    Och min vännnina jobbar i en matbutik och då kan man ju inte helt plötsligt få storkosan.

• Ilonasmamma

men tänk då att hon kke e lite avis på att din kille inte är ute o far o flänger hela tiden utan när ni väl får en liten bebis så kan han vara hemma mer och är inte borta...hennes tyske kille om han nu inte är stenrik jobbar säkert mycket ävennär han är hemma i sverige.

vet hur det är att ha en kille som jobbar mycket och i långa pass och är borta några dagar irad då odå, det är inte kul, avundar mina vänner som har killar som jobbar 7-16 o håller isig hemma sen.

men vi har valt det här livet som vi har och det får bli lite krångligt ibalnd och sakna varandra.

sen låter det som att din kille har fötterna på jorden, sen att han inte vill resa nånstans e ju en annan sak.

• luckysun

Ilonasmamma, jag kanske. Hon säger till mig att det är så mycket svenskar överallt i världen, säkert många även i Australien och dem gillar hon itne så mycket.

• NoMatter

Varför snegla på vad andra gör? Tänk ut vad DU vill och utgå ifrån det. Ingår inte din pojkvän i det så gör slut och ut och leta en som passar dig bättre. Det finns ingen annan än du som kan ändra på ditt liv.

Svar på tråden Jämföra sig med andra.