• Supermomy

Måla naglar och tona håret under graviditet?

Hej tjejer!

Jag undrar om det är skadligt för barnet om jag målar mina naglar och andas in lukten från lacken och nailremovern, jag har målat naglarna hela graviditeten och är nu i v.29. Tonat håret och färgat bryn och fransar har jag också gjort samt städat hemma med vanliga rengöringsmedel. Jag har inte tänkt på att det kan vara skadligt för barnet men är nu rädd och tänker på det här. Finns det någon som kan hjälpa mig med ett svar?

• Svar på tråden Måla naglar och tona håret under graviditet?
  • Snuttenutt

jag färgade, och blekte hårt när jag var gravid.. det har jag gjort båda graviditeterna och det har inte skadat min barn alls.. jag målade även naglarna.. men opm du är orolig över att andas in ångorna så kan du ju måla naglarna under köksfläkten.. när du tonar håret så kan du försöka sitta i ett så vbäl ventilerat rum som möjligt

• Teskedsmamman

Ingen av de två andra ungarna har tagit skada av varken blekning eller nagellack... fast när jag tar bort det så brukar jag sitta ute för jag tycker det luktar apa...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Tudor (?) - vecka 34
  • Mirva

Jag undviker allt som har med starka ångor att göra under graviditeten. Målarfärg, nagellack, cigarettrök, avgaser, hårspray och starkare rengöringsmedel som Klorin och liknande, med mera. Det som går att undvika alltså.

Färga ögonbrynen gör jag, då jag inte känner några lukter från det.

• Alicantina

Jag tror att det är OK! Jag har tonat håret och målat naglarna i min förra grav och det gick bra.

Men måla naglarna har det väl aldrig varit tal
    om att man inte får göra. Det tror jag absolut du kan göra.

Svar på tråden Måla naglar och tona håret under graviditet?