• Claras

När började era magar växa så det syns?

Hejsan,

Tänkte höra när era magar började växa så det syns?
    Jag är bara i V7, men kan inte knäppa ett enda par jeans...
    Bebin är ju inte större än en apelsinkärna, så det kan ju knappast vara den =) men jag är väl bara väldigt svullen. Någon annan som känner samma sak?

kram på er alla =)

• Svar på tråden När började era magar växa så det syns?
  • 2007 10 07

hehe du har lååång väntan.. är nu i vecka 23 o först nu syns de, men som sagt allt e inviduellt...

• DIVGRL

Jag va oxå väldigt svullen tidigt. Magen började komma v13. Nu är jag i vecka 16 och den syns mer o mer för var dag =)

• MammaMi83

tarmar o allt sväller ju..med min förra syntes d iaf v.12 däromkring

• Juppepuppe

min började inte synas förrän i v. 17-18. Innan dess syntes det bara utan kläder.

• Ilonasmamma

såg inte gravid förns efter v 23-24, men sen small det till rejält några veckor senare och blev jätte stor. Min sambo va bortrest 10 dagar några veckor efter det och han ´blev chockad när han kom hem o undrade om jag skulle bli större när det va tre! månader kvar til BF.

• Fräken666

Jag är i v. 10 och min mage är sagolikt stor och har varit i 2 v.
    Detta är ju 3 barnet så då blir man äl fortare stor.
    Tror mest det är gaser och svullna tarmar då det är värst på kvällen.
    Jag hade trott att vi inte skulle behöva tala om förren i agusti men som det ser ut nu får vi nog göra det snarast.

• Gammy

blev svullen tidigt, sen hann den knappt lägga sig innan magen kom fick grav. mage tidigt...kanske runt v.10-12..(då andra kunde se) köpte mina första mammabyxor och fick börja använda gummiband istället för knapp runt v.7-9. är nu i v.21...stoor

• pussgurkan83

Jag känner samma sak. Är nu i v 9 (8+0) och kan inte ha mina gamla jeans längre =(
    Känns jättejobbigt. Men som tur är det varmt ute nu och förra sommaren var jag lite mulligare. Så jag kan h mina gamla kjolar.
    Sköt om dig!

• Claras

Hej och tack för alla svar, då vet jag vad som väntar =)))))

• MammaLillfis

Hej ! Jag väntar mitt första barn och är i v 15 nu, min mage började också växa tidigt. Har "stått stilla" nu ett tag men det går ej att ta miste på att jag är gravid. Det får gärna synas, i början tyckte jag det var jobbigt men man kan ju inte göra nåt åt det .
    Kram på dig & lycka till med magen

• 0Love0

När jag var i v 5 denna graviditeten kom jag inte i mina vanliga byxor längre

• idacathrine

I vecka 14-15 började omgivningen fråga om det var en bebis på G! Så redan då syndes det med kläderna på.
    Jag har en bild på min mage i galleriet.

• Leah83

Jag är i vecka nio och det syns tydligt..Syns ¨verkligen att det är gravid mage, tycker det är konstigt med tanke på att det är så tidigt men tydlogen kan det vara så.Har redan köpt bekväma kläder för jeans vill man inte ha:)
    Ha det bra och lycka till vidare i graviditeten..

• Leah83
    Leah83 skrev 2007-06-08 13:05:28 följande:
    Jag är i vecka nio och det syns tydligt..Syns verkligen att det är gravid mage, tycker det är konstigt med tanke på att det är så tidigt men tydligen kan det vara så.Har redan köpt bekväma kläder för jeans vill man inte ha:)Ha det bra och lycka till vidare i graviditeten..
  • Thrill

Jag har normalt platt mage men i vecka 4 var jag så svullen att byxorna inte gick att knäppa överhuvudtaget och det ända jag kunde ha på mig var ett par mjukisbyxor och en kjol. I vecka 16 hade svullnaden lagt sig men bebismagen började komma, då lessnade jag och köpte mina första mammabyxor.I vecka 17 började folk fråga om jag var gravid. Nu i vecka 19 går det inte att dölja och inga av mina gamla kläder passar.

• niinie

själva bebismagen började komma runt v 20 på mig..innan dess var jag mest bara svullen..

Svar på tråden När började era magar växa så det syns?