• MiaMaria N

Säljare - vad tjänar ni?

Ni som jobbar som säljare, vad tjänar ni?

Och vilken sorts säljare är ni, dvs fältsäljare, innesäljare (telefon), butik? Jobbar ni B2B kanske?

Ålder och utbildning vore också av värde att veta!

Har säkt en tjänst och behöver jämföra lite...

• Svar på tråden Säljare - vad tjänar ni?
  • MoonFlight

Jag jobbar i butik, gjort sedan sep 03, samma sedan jag 04. Vart dock uppflyttade 1 år pga konflikt med arbesgivaren och fick heltid + ett år extra och ligger nu på 107.41/tim.

• Zhara

Jobbar som säljare i butik,säljer elektronik. Jag har 124:- i timmen och jobbar heltid, är hyfsad nöjd men inte riktigt!

• Lusthan

jag jobbar som homepartysäljare och säljer sexleksaker. jag tjänar 20% av det jag har sålt. bra vid sidan av jobb, dock inget jag kan leva på... men det är jättekul

• Lusthan

kanske ska tillägga att jag inte har någon utbildning förutom att jag har läst genom lite papper och fått en genomgång utav väskan. 24 år gamal är jag.

• Zhara

Jag kanske ska tillägga att jag är 27 och har varit på samma arbetsplats sedan -02, innan det inom handels oxå.

• sthlm80

Jag jobbade som telefonsäljare B2C/B2B på enbart provision tjänade 500-800/h.
    De flesta på denna arbetsplats tjänade i allafall 200 i timmen, men vissa kom upp i högre löner.

Om du jobbar på provision så är det ju väldigt olika vad man tjänar, men om du jobbar på fast lön så borde det ligga på ca 100 i timmen.

Svar på tråden Säljare - vad tjänar ni?