• Anonym (Trött)

Är ni trötta för jämnan?

Är det normalt att alltid vara så in i märgen TRÖTT jämt?

Jag är bara pigg 2-3 timmar efter det att jag gått ur sängen på morgnarna, förmiddagarna är OK men redan på eftermiddagen är jag trött och på kvällarna är jag trött, sur och har ont i kroppen.
    Jag har en bebis på 8 månader och en styvdotter på 13 år och jag fattar inte hur man ska orka med fler barn. Samtidigt vill jag ju gärna att mitt barn ska få syskon i sin ålder.

Många av mina mammakompisar säger sig inte vara så trötta som jag. Är ni trötta jämt?

• Svar på tråden Är ni trötta för jämnan?
  • Trojali

Jag känner också mig trött för jämnan!
    Det är mycket ovanligt om jag skulle vara pigg en hel dag, vet inte om man kanske skulle börja knapra vitaminer, men jag tror inte riktigt på sånt där kraffs.

• REA

Ja som jag kommer ihåg det så var jag mer eller mindre kroniskt trött den perioden.
    Men hur mycket avlastning får du?
    Har du tid till återhämtning, för jag tror det är viktigt.

• Anonym (Trött)

Om man bortser från min man så har jag ingen avlastning. Våra föräldrar bor långt bort. Min man jobbar dessutom ganska långa dagar och kommer hem 19.00-19.30. Han tar dock sonen på morgonen en stund så jag får sova lite längre.

Vi har inte haft barnvakt än, de enda som träffat vår son tillräckligt regelbundet för att jag skulle tycka att det vore OK att lämna för en kväll/dag har själv småbarn.

• Baby08

Kan hända att du har en vitaminbrist? Boka tid hos VC för att kolla dina värden. Själv led jag av trötthet för några år sedan och då visade det sig att jag hade B12 brist.

I love my Baby
  • Anonym (Trött)

Jo, jag borde kanske kolla upp det. Men hur gör man det, bara ett vanligt blodprov?

• Baby08

Hejsan, ja det är bara ett vanligt blodprov dem tar.

I love my Baby
  • Anonym (Trött)

Men jag äter ju vitamintabletter så jag betvivlar egentligen att det är brist på något.

Hur gör ni mammor som är trötta för att få mer energi? Egentligen skulle jag väl behöva gå och lägga mig kl 21 men det är ju den enda lediga tiden man har, när bebisen sover.

Svar på tråden Är ni trötta för jämnan?